שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט פועל לקבלת המנדט מהנשיא בתמיכת הליכוד
בתמיכת החרדים
נתניהו לא שולל אפשרות כזאת, והוא בוחן את הסכמתו למהלך • בינתיים, ממתינים להכרעה של בנט, שבעיקר מעוניין לדעת איזה אופק יש לממשלת גוש מתנגדי נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: אתר הכנסת

יו"ר ימינה נפתלי בנט פועל בימים האחרונים כדי לקבל מהנשיא את המנדט להרכבת הממשלה בהמשך השבוע, בהתבסס על תמיכת הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. ב'וואלה' דווח היום (ראשון) כי מאמצי בנט נעשים מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגורמים בגוש הימין עודכנו על כך. לדבריהם, נתניהו לא שולל אפשרות כזאת, והוא בוחן את הסכמתו למהלך. בימינה מכחישים את הדיווחים.

בחדשות 12 מדווחים כי הלילה התקיימו שיחות בעניין, אך נראה כי לא ישירות, אלא בין המפלגות עצמן באשר לגיבוש קווי יסוד. בינתיים, ממתינים להכרעה של בנט, שבעיקר מעוניין לדעת איזה אופק יש לממשלת גוש מתנגדי נתניהו, ומבקש להשאיר את הדלת הפתוחה לחרדים. בתוך כך, עולה השאלה האם החרדים ייכנסו לממשלה? האם מתקדמים עם רפורמות שעלולות למנוע מהן להיכנס בעתיד, כמו חוק הגיוס? ואיך מתנהלים מול פסיקות עתידיות בנושא? האם בנט צפוי לקחת את הסיכון, כמו גם את האפשרות שהממשלה עשויה ליפול מהר? גורמים בגוש מתנגדי נתניהו אומרים כי הכול פתיר, כל עוד בנט ייענה לכך בחיוב.

בתוך כך 'ווינט' מדווחים כי בליכוד שוקלים להעלות כבר מחר (יום שני) בישיבת נשיאות הכנסת את החוק לבחירה ישירה בראש הממשלה, כדי להכניסו לסדר היום עוד לפני סיום המנדט של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בלשכת יו"ר הכנסת, יריב לוין, מכחישים כי הצעת חוק כזו אמורה לעלות מחר להצבעה, אולם גורמים פוליטיים בכירים אומרים כי בסביבת נתניהו שוקלים את הדבר ברצינות, כשנותרו פחות משלושה ימים לפקיעת המנדט שקיבל ראש הממשלה. בימים אלה נהנה נתניהו ממרחב תמרון מסוים, אך לאחר מכן צפוי המנדט להרכבת ממשלה לעבור לגוש מתנגדיו.

הלחץ עולה לקראת פקיעת המנדט, בישראל היום מדווחים כי גורמים בגוש מתנגדי נתניהו אומרים היום כי נפתלי בנט ואיילת שקד "החליטו למוטט את גוש השינוי". בימינה מכחישים, ואומרים שהם דבקים באמירה שלהם מתחילת הדרך: לנסות להקים ממשלת ימין, ואם זה לא יצליח להימנע מגרירת המדינה לבחירות נוספות.

במהלך היום טוענים בימינה כי לאחר שרה"מ נתניהו שינה את עמדתו, הוא מוכן להעניק רוטציה ולפנות את מקומו לתקופה שבין שנה-לשנתיים. במפלגה ממשיכים ללחוץ על יו"ר תקווה חדשה, ח"כ גדעון סער, להצטרף לממשלת ימין שכזו. עם זאת, סער גם היום איתן בהתנגדותו לכך. גורמים בגוש מתנגדי נתניהו טענו הערב כי נפתלי בנט "התחייב להמשיך את המשא ומתן אם יקבל את המנדט".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים