שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט צפוי לתמוך בהצעת השמאל בוועדה המסדרת
אין הסכמות
יו"ר ימינה צפוי לתמוך בהצעת גוש מתנגדי נתניהו, על מנת להוות קול מכריע בנושאי החקיקה והוועדות • סמוטריץ': "מנסים להכשיל ממשלת ימין"
נפתלי בנט | צילום: אתר הכנסת

יו"ר ימינה נפתלי בנט צפוי לתמוך מחר בהצעת גוש מתנגדי נתניהו בוועדה המסדרת בכנסת. אם אכן תאושר ההצעה, בנט יהפוך להיות "לשון מאזניים" בנוגע לחקיקה והקמת הוועדות הזמניות בכנסת. בליכוד מעוניינים בהצעה אחרת שתמנע כמעט לחלוטין אפשרות לחוקק נגד ראש הממשלה ותאפשר להם לשלוט יותר בחלוקת הוועדות בכנסת.

ב'כאן חדשות' דווח כי ברקע אי ההסכמות לגבי הרכב הוועדה המסדרת, נערך בכנסת בירור משפטי שמסקנתו שאם תועלה הצעה בודדת להרכב הוועדה והיא תדחה, פשוט לא תתקיים ועדה מסדרת והכנסת לא תוכל להתנהל בתחומים רבים. מההצבעה עצמה לא ניתן להימנע לאורך זמן וההצבעה צפויה מחר, אחרי שנדחתה מהשבוע שעבר כשהליכוד לא הצליח לגבש רוב. ההסכמה העקרונית בין כלל הסיעות, בהתעלם מסוגיית הרכב הוועדה, היא להקים בעזרת המסדרת ועדות חוץ וביטחון, כספים וקורונה בשלב הראשון.

יו"ר הועדה המסדרת ח"כ מיקי זוהר מסר כי "לאחר השיחה שהתקיימה בשבוע שעבר עם כל ראשי הסיעות בכנסת, החלטתי שבע"ה אעלה מחר למליאה הצעה להקמת הועדה המסדרת לפי הרכב סיעתי בחלוקה ל-5 המשקפת את הכוחות בכנסת בהתאם לתוצאות הבחירות".

"אנו מצפים מימינה לתמוך בהצעה זו המשמרת את כוחו של הימין ומשאירה בידי ימינה את זכות הוטו בכל החלטה. אם ימינה לא תתמוך בהצעה זו, פירוש הדבר שהיא חברה לגוש השמאל בניגוד להבטחותיה לבוחר", דברי זוהר.

מי שהגיב גם הוא להודעה היה ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר רשימת הציונות הדתית, אשר צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "מי שבאמת רוצה להקים ממשלת ימין ולא עסוק בתרגילים פוליטיים שקופים, לא מנסה להכשיל אותה ולהעביר את השליטה בכנסת לגוש השמאל".

תפקיד הוועדה המסדרת הוא להביא לאישור הכנסת את הרכבן של ועדות הכנסת הקבועות, הכוללות את ועדת הקורונה, ועד לבחירתן רשאית הוועדה לבחור ועדות זמניות לענייני כספים ולענייני חוץ וביטחון. לוועדה יש סמכות לקבוע את דיוני המליאה והוועדות, וכן להשפיע על הליכי החקיקה בכנסת. שליטה כזאת חשובה בתקופה בה אין ממשלה קבועה, אף שיו"ר הכנסת יריב לוין יכול לבלום כל מהלך מתוקף סמכותו.

בשל החשש משיתוק הכנסת, הגיש הבוקר, יו״ר סיעת העבודה ח״כ רם שפע מכתב דחוף ליועמ״ש הכנסת עו״ד שגית אפק. במכתב מבקש ח״כ שפע חוות דעת באשר לחובת יו"ר הכנסת להציב על סדר יומה של הכנסת, את הקמתה של הוועדה המסדרת כבר במליאה הקרובה.

ח״כ רם שפע: ״כל יום שעובר בו הכנסת ממשיכה להיות משותקת היא פגיעה בריבונותה וביכולתה לפקח על פעולות הממשלה. אזרחי ישראל זקוקים לכנסת מתפקדת. לכן יש להקים את הועדה המסדרת בהקדם וביחד איתה את ועדות הכספים, החוץ וביטחון. אני קורא למיקי זוהר ולליכוד לכבד את תוצאות הבחירות ולהפסיק עם המשחקים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים