שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט: "תחילת מגמה של התייצבות באומיקרון"
נזהר בבחירת המילים
בנט: "אני בורר את המילים כדי להימנע מאווירת "סוף קורס", ומחגיגות סיום האומיקרון שאינן במקומן. כרגע, בשעות אלה ממש, אנחנו מתמודדים עם עומס כבד בבתי החולים"
רה"מ נפתלי בנט | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה כי "נראית התייצבות בגל החמישי", יחד עם זאת, הוא אמר כי הוא נזהר בבחירת המילים מחשש להפקרות.

בנט אמר בפתח דבריו: "אנחנו רואים תחילת מגמה של התייצבות בגל האומיקרון. אני בורר את המילים כדי להימנע מאווירת "סוף קורס", ומחגיגות סיום האומיקרון שאינן במקומן. כרגע, בשעות אלה ממש, אנחנו מתמודדים עם עומס כבד בבתי החולים, עם מספר עדיין גדול של נדבקים.

מתווה החינוך החדש שהפעלנו, מכניס 2.5 מיליון תלמידים לתוך רדאר בדיקות פעמיים בשבוע. גם הבוקר, אשתי ואני עשינו את הבדיקות לילדים. כך אנחנו מגלים מאומתים ונשמרים מהדבקה. ההורים צריכים לגלות אחריות, להקפיד לבדוק את הילדים כמו שצריך ולשלוח לבית הספר רק אם הם מרגישים טוב. עוד כמה שבועות כאלה, אם כולנו ננהג באחריות – אנחנו ביחד נתגבר גם על הגל הזה", אמר בנט.

בנוסף הוסיף בנט על שכר החיילים ואמר כי "בשבוע הקרוב, כל חייל שיפתח את תלוש השכר שלו יראה קפיצה משמעותית במשכורת, במיוחד הלוחמים שלנו. המשכורת ללוחמים עולה מכ-1,600 ש"ח לכ-2,400 ש"ח, זה זינוק גבוה. חיילים עורפיים יראו עלייה מ-800 ש"ח כיום ל-1,200 ש"ח. זה המעט במעט שאפשר לעשות בשביל מי שעושים כל כך הרבה בשבילנו.

ראו, המציאות בישראל מורכבת. יש קבוצות גדולות מאוד באוכלוסייה שפשוט לא משרתות. בחורים ובחורות צעירים, שהוסללו לא לקחת חלק בנטל הזה של ההגנה על ביטחון המדינה. זו מציאות מורכבת, אני בעד להיות חכם בעניין הזה, גם על חשבון הצדק. ולכן, אנחנו מורידים את גיל הפטור.

אבל, אלה שכן משרתים – צריכים לקבל מאיתנו, כחברה, את כל העדיפות והכרת התודה שיש. אנחנו רוצים להודות ללוחמים והעלאת השכר לחיילים היא הדרך שלנו להגיד להם תודה. תודה למי שרואים את הזכות בשירות החובה, למי שנותנים שנים מחייהם להגנה על מדינת ישראל. בלעדיכם, בלי כל אחת ואחד שנסעו הבוקר באוטובוס לעוד שבוע בבסיס, לא היינו פה. זו האמת.

חיילים יקרים, כשתפתחו את תלוש השכר שלכם השבוע, תדעו שזו הדרך שלנו, של כל החברה הישראלית, לומר לכם תודה.

אני מבקש להודות לשר האוצר, אביגדור ליברמן, לשר הביטחון, בני גנץ, ולכל השותפים בממשלה שפעלו בשביל להגיע לרגע הזה".

עוד התייחס בנט לפרישת היועמ"ש אביחי מנדלבליט: "היום אנחנו נפרדים מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלביט. אביחי, בחודשים מאז הוקמה הממשלה, עבדנו יחד, כשבפנינו אתגרים לאומיים מורכבים מאוד.

אין כמעט יום שבו מדינת ישראל לא מאותגרת בשדה המשפט הבינלאומי. האויבים שלנו משתמשים נגדנו בכל כלי אפשרי, גם ברדיפה משפטית וביצירת דה-לגיטמיציה בפורומים בינלאומיים.

התפקיד שאתה מילאת, אביחי מנדלבליט, בהגנה על מדינת ישראל, על חייליה, על אזרחיה, בזירה הבינלאומית – שהיא מערכה של ממש, עוד מימיך כפצ"ר ועד ימים אלה כיועץ משפטי לממשלה, הוא גדול ומשמעותי, ועל כך כולנו חייבים לך תודה גדולה. אני מבקש, בשם ממשלת ישראל, להודות לך, אביחי, על שנים רבות ומסורות של שירות למען מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בנט מה היינו עושים בלעדיך? הנה הצלחת תוך3 שבועות להתגבר על ייצרך ולא לאמר שהגל החמישי דועך בזכותך. אבל מי שבאמת דוחך זה אתה ומכשלת הרמאות שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים