שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט: "‏הופכים כל אבן כדי לצלוח בלי הגבלות"
בהצהרה לתקשורת
שר הבריאות אמר: "הקורונה לצערי לא תעלם מחיינו בקרוב ולכן אנו נוקטים צעדים שיכסו אותנו לאורך זמן. נדאג לרצף חיסונים, נצטרך להיבדק לעיתים קרובות יותר"
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: עמוס בן גרשום לע"מ
רה"מ בנט וניצן הורוביץ בהצהרה |
צילום: ערוץ היוטיוב של רה"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בהצהרה לתקשורת בעניין התכנית לחיזוק מערכת הבריאות והצוותים הרפואיים, בדגש על הגדלת הקיבולת: "הדלתא שוטפת את העולם, ואנחנו פה במדינת ישראל מנהלים מערכה נחושה כדי להתגבר על הדלתא. המערכה היא למען הבריאות אבל גם למען כלכלה, למען החינוך ולמען התפקוד הטוב של מדינת ישראל".

בנט התייחס לסערה שעוררה השרה שקד בדבריה אמש: "כואב לי על כל חולה קשה, כואב לנו ועל כל משפחה שמאבדת מישהו לקורונה או לדלתא, וגם כואב על כל בעל עסק שמאבד את עולמו בגלל שהמשבר גרם לקריסת העסק שלו. כואב לנו על כל ילד שישב 200 ימים בבית והתפוגג מול זום, וכואב על כל מיירט של כיפת ברזל שלא נוכל לקנות, שאחר כך יגרום לזה שחלילה בהמשך יפגעו אנשים".

‏"לכן המערכה מול הדלתא היא מערכה בריאותית אבל היא גם מערכה למען הכלכלה, למען פרנסה ולמען הביטחון של מדינת ישראל. המירוץ בין הדלתא לבין מבצע החיסונים מחייב אותנו להיערך למצב של גידול משמעותי במספר החולים בו זמנית של מאושפזים בבתי החולים. אנחנו חייבים לאפשר את הגדלת יכולת הקליטה והספיקה של בתי החולים כדי להרוויח זמן עד שהמבצע ההתחסנות יכנס לפעולה ויתחיל לבלום את ההתפרצות, ובסוף היא יקריס את ההתפרצות. המהלך הזה מאפשר לנו עוד מרחב לתת למבצע החיסונים להיכנס".

"אנחנו מעבירים באופן מיידי 2 וחצי מיליארד שקלים לחיזוק מערכת הבריאות בישראל לעכשיו ולהמשך. היעד שלנו הוא להכפיל את יכולת הספיקה, זה נותן לנו מרחב נשימה. אנחנו מוסיפים 770 מיטות, 2000 תקנים ו-3000 סטודנטים למערכת הבריאות. בנוסף אנחנו מחזקים את מערכת הגריאטריה בתוספת של מאות עובדים ואלף מיטות".

‏"אנחנו דואגים לקייטנות לילדים של הצוותים הרפואיים שנמצאים שם למעננו, ופה הזדמנות גם לומר בשם כלל אזרחי ישראל תודה לכם תודה לכם. אנחנו היום מרחיבים את הרפואה בקהילה ואת אשפוזי הבית בהיקף של עד 1400 מיטות בשיתוף פעולה מאוד יפה ומיוחד בין קופות החולים לבין צה"ל וחיל הרפואה זה נותן לנו את החיפוי בעניין הזה".

"‏אנחנו הופכים כל אבן כדי לצלוח את הגל הזה בלי הגבלות שיביאו הרס המוני על כלכלת ישראל, והבוסטר היום למערכת הבריאות הוא אבן דרך לעניין".

לסיום ביקש רה"מ להודות לראש שירותי בריאות הציבור דוקטור שרון אלרועי פרייס על כך שלפעמים היא עומדת תחת מתקפות לא קלות.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר: "העלייה בתחלואה מדאיגה מאוד ולכן נקטנו שורה של צעדים ברורים וסדורים להתמודדות עם התפשטות הדלתא – להקפיד על חובת המסכות, הבדיקות המהירות, האכיפה בנתב"ג, והכי חשוב – מבצע החיסונים. זה הכלי היעיל ביותר. יש מספיק חיסונים לכולם ומדינת ישראל תמשיך לדאוג לכך. בני 60 ומעלה, לכו להתחסן לחיסון המשלים, ומי שלא התחסן לחיסון הראשון – זה הזמן".

"נפעל לחיזוק ותגבור היכולות של מערכת הבריאות. נוסיף 2,000 תקנים של רופאים, אחיות, פרמדיקים שיקבלו תקן קבוע, ולא עובד זמני. אנחנו מרחיבים את היכולות של המחלקות הגריאטריות והאשפוז הביתי באמצעות צה"ל ומערכת הביטחון. יש לנו מערכת מסורה ומיומנת".

"הקורונה לצערי לא תעלם מחיינו בקרוב ולכן אנו נוקטים צעדים שיכסו אותנו לאורך זמן. נדאג לרצף חיסונים, נצטרך להיבדק לעיתים קרובות יותר ונגדיל את סף הספיקה של מערכת הבריאות לטווח הארוך". בהמשך הערב יתכנס קבינט הקורונה כדי לאשר הגבלות נוספות.

בהצהרה השתתפו שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר ומנהלי בתי החולים הבאים: המרכז הרפואי "שיבא" תל השומר, רמב"ם, אסף הרופא, איכילוב, ברזילי, המרכז הרפואי רבין, סורוקה, הדסה עין כרם ושערי צדק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים