שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » בניגוד להערכות, סגר גורם לתמותת יתר מהנגיף
רופאים טוענים
עשרות רופאים מהאקדמיה, ובהם מנהלי מחלקות קורונה חתמו על עצומה נגד הטלת סגר על יישובים: "סגר אינו עוצר את המגיפה ובאופן פרדוקסלי גורם לתמותת יתר"
תגיות:
חולה קורונה בבידוד | צילום: beton studio, שאטרסטוק

עשרות רופאים בכירים מהאקדמיה, בהם מנהלי מחלקות קורונה, חתמו אמש (מוצ"ש) על עצומה שנשלחה לראשי מערכת הבריאות ולראש הממשלה, בו הם קוראים להסיר במיידי מעל סדר היום את האפשרות להטלת סגר על יישובים בארץ.

במכתב קוראים הבכירים לשינוי אסטרטגיה בכל הקשור לניהול המשבר ומציינים, כי "לאור הקריאות להחלת סגר נוסף, אנו רואים לנכון להביע בפומבי את עמדתנו ולפיו, סגר אינו עוצר את המגיפה אלא מאט את התפשטות הנגיף באופן זמני. ואולם, עם הסרת ההגבלות, הנגיף ממשיך בהתפשטותו, וזאת לאחר החלשת אזרחי המדינה מבחינה רגשית, כלכלית ובעיקר בריאותית".

הבכירים מבהירים, כי "סגר אינו מונע תמותה להפך, הוא מאריך את משך הזמן שבו אוכלוסיות בסיכון חשופות לנגיף, פוגע בהם בריאותית, מגדיל את חלקם בתמהיל החולים, וכך, באופן פרדוקסלי, גורם לתמותת יתר".

הפתרון למשבר אותו מציגים הבכירים בפני ראשי מערכת הבריאות הוא "אימוץ ההתמקדות ברכישה של עומק חיסוני תוך מניעת הדבקה של אוכלוסיות בסיכון".

לדבריהם, ניו זילנד היא ההוכחה כי סגר אינו בהכרח הצעד היעיל למנוע את התפשטות הנגיף. "לאחרונה התגלו בניו זילנד ארבעה מקרי הדבקה ממקור לא ידוע. סגר כבד הוטל על אוקלנד במשך שלושה שבועות, אשר במהלכו התגלו כמעט מדי יום למעלה מחמישה מקרים חדשים. עם היציאה מהסגר, התגלו תשעה מקרים חדשים. ברור לכל בר דעת שהסגר פגע בכלכלתה ובבריאותה של אוקלנד מבלי לשפר כלל את השליטה במגיפה".

עם זאת סבורים הבכירים כי "מודל שבדיה לכשעצמו ראוי ויעיל ליישום גם בישראל, אם כי רק לאחר שיוכנסו בו מספר שינויים קלים בכל הקשור ליחס שבין חולים בסיכון לכאלו שאינם בסיכון".

לדברי חותמי העצומה, הנתונים שפורסמו עד כה בעולם הרפואי מציגים מימד כל שהוא באשר לאופי התפשטות הנגיף. לדבריהם, במרבית המקרים הנגיף לא התפשט ליותר מכ-20% מהאוכלוסייה וזאת ללא תלות במגבלות שננקטו. מדובר ככל הנראה ברף חסינות העדר הדרוש לכל היותר ולא 60% ויותר – הרף הגבוה המוצג בתקשורת ושמקורו בידע לא עדכני מתחילת המגיפה.

עוד לטענתם, מספרי התמותה שפורסמו ברחבי העולם עם פרוץ המגפה היו לכאורה שגויים ומקורם בהערכת חסר של כמות החולים הא-סימפטומטיים. כיום ברורות שתי עובדות: הראשונה, התמותה הכוללת מהנגיף אינה עולה על 0.1% מהאוכלוסייה; ושיעור התמותה מבין הנדבקים הינו בין 0.1% ל-0.5%. "יתר על כן", הם מציינים, "שיעור התמותה בקרב הנדבקים באוכלוסיות ללא מחלות רקע ומתחת לגיל 65 נמוך מ-0.005%".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים