שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » בניגוד ל"חוקים": כך מיגרה יפן את הקורונה
מפליא
כך הצליחה מדינה בת 125 מיליון תושבים להתמודד עם הנגיף האימתני במינימום תמותה ושיעור נדבקים נמוך ביחס לגודלה ושטחה הגיאוגרפי, תוך התעלמות מוחלטת מהוראות הבטיחות שאומצו ברחבי העולם
תגיות: ,
ילד עם מסכה | צילום: MIA Studio, שאטרסטוק

מתברר כי ישראל איננה לבד במשוואה וכי יפן הצליחה להדהים את העולם לא פחות בהתמודדותה עם הנגיף ובמובנים רבים אף יותר מישראל. שכן באופן מוצהר, הייתה זו יפן שפעלה למיגור הנגיף בדרכה שלה, תוך התעלמות מופגנת מ"ספר החוקים" של העולם, ועל פי החלטות שהתקבלו בצמרת הממשל תחת הנשיא שינזו אבה.

ההתעלמות באה לידי ביטוי באי הגבלת התנועה על התושבים והשארת המסעדות ובתי העינוגים פתוחים. המדהים ביותר הוא שהממשל אף לא טרח להקים ברחבי המדינה "מרכז לבקרת מחלות".

התוצאות בסיום שלושה חודשי קורונה: מספר המתים אמנם מתקרב ל-,1,000 אך עדיין, בהינתן כי מדובר במדינה בת יותר מ-125 מיליון תושבים ובהשוואה למדינות עם מספר אזרחים נמוך יותר, מדובר במספרים מעודדים. הדיווחים האחרונים מיפן מלמדים כי שיעור ההדבקה במדינה אף נמצאת במגמת ירידה.

בעוד בשיח הציבורי ביפן מועלות השערות וסברות שונות בניסיון להסביר את הנתונים הבלתי הגיוניים והלא מובנים, הרי שעל דבר אחד יסכימו כולם. והוא, שאין סיבה אחת בלבד, שהיא הנותנת לאי התפשטות נגיף הקורונה בקרב אוכלוסיית מלוכסני העיניים מהגדולות בעולם.

מיקיהיטו טנקה, מרצה באוניברסיטת וואסדה הוותיקה והיוקרתית, המשמש גם כחבר בוועדה ציבורית מייעצת בנוגע לווירוס, אומר כי "אם מסתכלים רק על מספר המתים, אפשר לומר שיפן הצליחה במשימה". לדבריו, "אפילו המומחים לא יודעים מה הסיבה שגרמה לכך".

ההנחה הרווחת ברחוב היפני לתחלואה הנמוכה במדינה, היא התרבות היפנית המבטאת שיעור השמנת יתר נמוכה באוכלוסייה, התזת רוק פחותה בזמן דיבור, ומשמעת עצמית אדוקה בכל הקשור לשמירת היגיינה וחבישת מסיכה. בנוסף, יש מי שמזכיר כי בשעה שהממשלה הגיבה באיחור להתפרצות הנגיף, הרי שהמרכזים הרפואיים במדינה כבר היו בעיצומו של קמפיין ציבורי נרחב שהתריע מפני פרוץ המגיפה.

ב'בלומברג' דווח, כי בית החולים בטוקיו ערך בדיקות לחולים שפקדו את המקום בגלל בעיות אחרות, וגילה שכ-7% מהם נשאו את הווירוס, מה שמעיד על הסכנה בכך שחולים ללא סימפטומים יהיו מקור להתפרצות נוספת. בדיקת נוגדנים שנערכה ל-500 איש בטוקיו הראתה כי ההתפרצות האמיתית של הווירוס היא אולי פי 20 מכפי שהנתונים הראו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים