שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בניה ביו"ש תוביל להעמדה לדין של ראשי מועצות
"שלום עכשיו" יזמו
היחידה תוכל לפעול באופן פלילי נגד כל ראש מועצה, יישוב או כפר בשטח C שבו תתבצע בנייה באופן בלתי חוקי. המשמעות – רוב ההתיישבות בשטח C היא יהודית
אתר בניה | צילום: ESB Professional, שאטרסטוק

האם בנייה בהתנחלויות תוביל להעמדה לדין פלילי של ראשי מועצות ביהודה ושומרון? בווינט דווח הבוקר (חמישי) שבמסגרת עתירה של תנועת "שלום עכשיו" צפויה הממשלה להודיע לבג"ץ על הקמת יחידת אכיפה פלילית שתפעל נגד בנייה בלתי חוקית בשטחי C.

ע"פ הדיווח, היחידה תוכל לפעול באופן פלילי נגד כל ראש מועצה, יישוב או כפר בשטח C שבו תתבצע בנייה באופן בלתי חוקי. אלא שרוב ההתיישבות בשטח C היא יהודית, ולכן נמצאות על הכוונת בעיקר המועצות בהתנחלויות.

מארגון "שלום עכשיו" נמסר: "הבנייה הלא חוקית במאחזים ובהתנחלויות היא לא עניין של עבריינות בנייה פה ושם, אלא שיטה מאורגנת. כדי לעצור אותה צריך לחקור ולהעמיד לדין את הגורמים האחראים לה במועצות האזוריות וברשויות הממשלתיות. לשם כך קיימת יחידת 433 במשטרה, למלחמה בעבירות של שחיתות. הקמת יחידה ייעודית במינהל האזרחי היא ניסיון להתחמק מלטפל בבעיה האמיתית, כמו לנסות לרפא סרטן בעזרת פלסטר".

ראש מועצת בית אל שי אלון תוקף: "לרגע חשבתי שגדעון סער ובני גנץ מקדמים ריבונות דה פקטו עם החלת חוקים אזרחיים ביישובי יהודה ושומרון. אבל אז נזכרתי שהליך אישור הבנייה הוא מול המנהל האזרחי, תלוי אישור צו אלוף ומעוכב בשל טיעונים מופרכים. ביו"ש יש ריבונות רק נגד היהודים אבל אף פעם לא בעדם. מטרת היחידה הזאת היא כמו מטרת המחלקה היהודית בשב"כ – אכיפה בשטחי C ליהודים סוג ג'. מדובר במדיניות אפרטהייד מול היהודים ביו"ש, כאשר השלב הבא הוא הקמת מנהלת סל"ע כמו בתקופת ההתנתקות וחוק פינוי-פיצוי".

יו"ר תנועת אם תרצו מתן פלג: "אין מילים לתאר את רמת ההתנכלות המבישה שמגלים ראשי המדינה מול המתנחלים. לא רק שהמנהלת שאמורה הייתה לפקח על הבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית סורסה לחלוטין מתוכן; לא רק שהאלימות הערבית עלתה ב36 אחוזים בשנה האחרונה ביו"ש; עכשיו מקימים מנהלת שתפעל נגד החלוצים שמיישבים את שטחי המולדת? כמה נמוך אפשר עוד לרדת?".

פורום ההתיישבות הצעירה בתגובה: "במקום להסדיר אותנו, כפי שהבטיחו, ממשלת ימינה ותקווה חדשה מנסים להפוך אותנו לעבריינים ולהקים יחידת אכיפה סלקטיבית להתיישבות ביהודה ושומרון. העבריינית היחידה פה היא המדינה והממשלות לאורך השנים שהפקירו את ההתיישבות הצעירה ועצרו את הסדרתה".

אנחנו דורשים אישור מיידי לצו החשמל לכל ההתיישבות הצעירה והמשך הליך הסדרה מלא. כל פעולה אחרת היא יריקה בפרצופנו ובערכי הציונות וההתיישבות בארץ ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים