שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בני גנץ מדיח את האוזר והנדל מתפקידיהם
מאותת לנתניהו
יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ הודיע לשר התקשורת יועז הנדל על סיום תפקידו בשל הצטרפותו למפלגה החדשה של גדעון סער • הכנסת תצביע על הדחת ח"כ צביקה האוזר מוועדת חו"ב
צבי האוזר ויועז הנדל במליאת הכנסת | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע לפני זמן קצר לשר התקשורת יועז הנדל מ'דרך ארץ' על סיום תפקידו במשרד התקשורת, בהתאם לסעיף 43ד(ב) לחוק יסוד הממשלה. במקביל, הודיע גנץ כי יקדם הצבעה בכנסת להדחת חבר הכנסת צביקה האזור, גם הוא ממפלגת 'דרך ארץ', מתפקידו כיו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת.

בהודעה שפורסמה מטעמו של גנץ נכתב, כי "האוזר והנדל בחרו את ביתם הפוליטי החדש ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן". זאת, לאחר שהשניים הודיעו על הצטרפותם למפלגתו החדשה של גדעון סער, שתתמודד בבחירות לכנסת העשרים וארבע.

הדחתו של השר הנדל תיכנס לתוקף בעוד 48 שעות, אז ימונה גנץ לשר התקשורת במקומו.

החלטתו של גנץ באה כשברקע הדיווחים על מגעים בין 'כחול לבן' ל'הליכוד' להשגת פשרה שתמנע את פיזור הכנסת ויציאה לבחירות. בשבוע האחרון דווח על הצעות רבות שהוצעו במסגרת המו"מ, וחלקם הגדול אף הוכחש על ידי הצדדים, אלא שהצטרפותו של סער למגרש, לצד הצהרתו שלא יישב בממשלה בראשות נתניהו, כמו גם העובדה כי לפי כל הסקרים הוא נוגס בעיקר במנדטים של 'כחול לבן', עשויים להוביל לכך שהפשרה אכן תושג.

הודעת גנץ התקבלה במגרש הפוליטי כמעין איתות לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי גנץ יעשה כל שביכולתו על מנת למנוע את פזור הכנסת, ובכלל זה קידום החלטות המשרתות את האינטרסים הפוליטיים של 'הליכוד'.

מוקדם יותר היום, במהלך ישיבת הסיעה של 'כחול לבן', הכחיש גנץ את הדיווחים על מו"מ עם הליכוד. "אני מבקש מכל אחד מכם שמקיים שיחות עם גורמים פוליטיים לשים לב שלא יתפרש שנשלחתם על ידי או שאתם מדברים בשמי", אמר גנץ, שהוסיף: "נתניהו מכיר את מספר הטלפון שלי, והוא יודע איך לפנות אלי. נתניהו כרגע עושה את החישובים שלו – אם הוא ירצה הוא ישנה את ההתנהלות שלו ויבוא, אם הוא לא ירצה – אנחנו נחזור לציבור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים