שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בני 16-18 יקבלו חיסון נגד קורונה
הוחלט
ועדת התעדוף במשרד הבריאות החליטה להמליץ על חיסון תלמידי כיתות י"א-י"ב. הוועדה לא החליטה על הסרה מוחלטת של מגבלת הגיל על החיסונים
תגיות: ,
חיסון לקורונה | צילום: Kunal Mahto, שאטרסטוק

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אימץ את החלטת וועדת התיעדוף לחסן תלמידים בגיל 16-18 (כולל תלמידי יב', גם אם עברו את גיל 18) – כך נמסר ממשרד הבריאות.. וועדת התיעדוף קיימה הערב דיון מומחים, בראשות ד״ר בעז לב, במסגרתה, הומלץ לחסן את התלמידים בגיל 16-18 . צוותי המקצוע של משרדי הבריאות והחינוך יחד עם קופות החולים, יגבשו תוכנית לוגיסטית, לקידום מבצע החיסון לתלמידים, כבר בשבוע הבא.

שר הביטחון בני גנץ הגיב להחלטה: "בהתאם לדרישת כחול לבן בישיבת הממשלה החליטה ועדת התיעדופים לחסן את בני 16-18. נמשיך לעמוד ישר על מה שנכון מתוך הממשלה ולא ניתן לשיקולים פוליטיים לקבוע סדרי עדיפות במלחמה בקורונה. החינוך חייב להיות בראש סדר העדיפויות שלנו, אחרי שדאגנו שהמורים יחוסנו עלינו לוודא שבני הנוער יוכלו לקיים את הבגרויות ולחזור למסגרות בהקדם".

פרופ' דוד גרינברג, יו"ר החטיבה לרפואת ילדים במרכז הרפואי סורוקה וחבר הצוות לטיפול במגיפות וחבר בוועדת החיסונים של משרד הבריאות, בירך על ההחלטה. "זה בדיוק הכיוון שאנחנו מדברים עליו", אמר. "זה לא יביא לחיסון עדר אבל זה יגרום לילדים שיתחסנו לנוע יותר בחופשיות. עם זאת, אנחנו צריכים לראות מה יהיה אחוז ההתחסנות. מה יהיה הפתרון עבור אלו שלא יתחסנו? ילמדו בזום. אין לנו תשובה וזהו סוג של לקונה. אני חושב שצריך לעשות 'תו ירוק' למבוגרים. האם זה יגרום לכך שיהיה לחץ על התלמידים? בוודאי שזה מה שיקרה".

פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בשיבא, הוסיפה: "אני חושבת שחייבים לחסן ילדים. על מנת להתגבר על מגפה, לא ניתן לעשות זאת בלי לחסן ילדים. עם זאת, אי אפשר לחסן כרגע מתחת לגיל 16 כי זה עדיין לא מאושר אך אני מעריכה שבקרוב כן ניתן יהיה כי פייזר עובדת על זה. אני מעריכה שתהיה היענות גבוהה ושלא תהיה בעיה בקרב ילדים שלא יתחסנו. מגיע לילדים האלו, שכל כך סבלו במשך התקופה הזו; צריך לתת להם לפחות לעבור את בחינות הבגרות. אנחנו צריכים להיות מודעים ומוכנים לכך שתופעות הלוואי עשויות להיות שכיחות יותר בקרב צעירים".

עם זאת, הוועדה לא החליטה על הסרה מוחלטת של מגבלות הגיל על החיסונים, ותקיים על כך דיון נוסף בשבוע הבא, כפוף לקצב הגעת החיסונים לישראל. ההערכה היא שההחלטה לחסן את תלמידים י"א-י"ב דווקא מורידה את הסיכוי להסרמת מגבלת הגיל. בד בבד, רוב קופות החולים הודיעו שהן יכולות להגדיל את קצב החיסונים עד ל-30% יותר. בכירים במשרד הבריאות טוענים שיש להוריד את מגבלת הגיל על המתחסנים.

ברקע ההמלצה, קופות החולים עודכנו שהמשלוח של פייזר שהיה אמור להגיע בתחילת פברואר, יהיה קטן מהמצופה. לפי צפי המשלוחים, ביום ראשון הקרוב צריך להגיע משלוח של מאות אלפי חיסונים, וייתכן שיהיה שבוע אחד חלש מבחינת ההתקדמות במבצע החיסונים, בשבוע הראשון של פברואר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים