שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » בני 40 ומעלה יכולים להתחסן במנה השלישית
החל מהיום
במשרד הבריאות הדגישו כי מנה שלישית של חיסון ניתנת לא בטרם חלפו חמישה חודשים מהמנה השנייה, וכי מחלימים לא יחוסנו בשלב זה במנה נוספת
תגיות: ,
חיסון לקורונה | צילום: vextor studio, שאטרסטוק

מהיום: בני 40 ומעלה יכולים להתחסן. הצוות לטיפול במגפות וועדת החיסונים הכריעו בנושא בדיון שנערך הערב (חמישי), וקבעו כי מבצע החיסונים במנה השלישית יורחב. ארבע קופות החולים כבר החלו לחסן בני 40 ומעלה וקראו למבוטחיהן להזמין תורים. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש צפוי לאשר את ההמלצה באופן רשמי.

קבוצות נוספות שיוכלו להתחסן: נשים הרות, צוותי הוראה, עובדי מערכת הבריאות, מטופלים ומטפלים במוסדות בריאות ורווחה, אנשים עם מוגבלויות ומטפליהם, מטפלים בקשישים, אסירים וסוהרים ואלה המתמודדים עם סוכרת והשמנת יתר. אנשים עם דיכוי חיסוני ימשיכו להתחסן. בעלי מצבים רפואיים מיוחדים הוזמנו להתייעץ עם הרופא שלהם.

במשרד הבריאות הדגישו כי מנה שלישית של חיסון ניתנת לא בטרם חלפו חמישה חודשים מהמנה השנייה, וכי מחלימים לא יחוסנו בשלב זה במנה נוספת. כך מפרסמים הבוקר כתבי הבריאות של "ישראל היום", הכתבת מיטל יסעור בית-אור והפרשן רן רזניק.

עוד פורסם, כי רה"מ נפתלי בנט התייחס להחלטה: "זהו צעד חשוב נוסף במאבק נגד זן הדלתא. אזרחי ישראל היו הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי, ואנו ממשיכים לפתוח את האפשרות לעוד ועוד שכבות גיל. כבר הבוקר אתחסן בחיסון השלישי המשלים. אני קורא לכל מי שעומד בקריטריונים שקבעו חברי הוועדה – צאו להתחסן".

בפני הוועדה הוצגו נתונים של מכון המחקר גרטנר, שמהם עולה כי מי שחוסנו במנת הבוסטר מוגנים פי 4 יותר ממי שחוסנו רק בשתי מנות מפני הדבקה. המנה השלישית מגינה פי 6.5 יותר מאשפוז ופי 5.5 יותר מתחלואה קשה בהשוואה למי שחוסן בשתי מנות. שיעור המאומתים בקרב מחוסני המנה השלישית היה כרבע משיעור המאומתים במחוסנים בשתי מנות.

בדיון הוצגו גם נתונים על גילאי 49-40, לאחר שחלק מחברי הוועדה ציינו כי לא היו עד כה נתונים שיתמכו בהחלטה לתת מנת בוסטר בגילאים אלו. מהנתונים עולה כי יש 19 מאושפזים במצב קשה מחוסנים בני 49-40 בחודש וחצי האחרונים, כאשר רובם בשבוע האחרון. ההערכה היא כי ללא מנת דחף בחודש הקרוב יהיו יותר מ-100 מחוסנים (שקיבלו מנה ראשונה ושנייה) בני 49-40 במצב קשה.

עוד הוצג בדיון כי מקדם ההדבקה נשאר גבוה מאוד כבר יותר מחודש. מספר החולים מכפיל עצמו כל שבועיים, ויש עלייה של יותר מפי 100 במספר המאומתים היומי ושל יותר מ-500 מאושפזים במצב קשה תוך חודש.

אחד מחברי הוועדה אמר ל"ישראל היום" לפני תחילת הישיבה: "תהליך קבלת החלטות מסודר אמור להיות קודם כל דיון ואז החלטה. אבל בימים האחרונים נראה שקודם כל קיבלו החלטה על חיסון בני 40 ומעלה ורק אחר כך נדון וזה לא תקין. התחושה שההחלטה כבר קיימת עוד לפני הדיון".

לדבריו, "מהמידע שקיים היום אין הצדקה להורדת גיל החיסון. גם משום שאין תחלואה קשה בגילאים והאלה וגם כי ישנן תופעות לוואי ובהן דלקת שריר הלב, שמופיעה ברמה של קשר סיבתי. הסיפור של תופעות לוואי הוא סיפור פתוח. אין איסוף נתונים אקטיבי, רק דיווח פסיבי. את מכירה חיסון שכל כך הרבה שומעים על תופעות לוואי?".

עוד עולה כי שיעור תופעות הלוואי במנה השלישית עד כה נמוך מאשר במנה ראשונה ושנייה. כך למשל שכיחות המדווחים על עייפות היה במנה הראשונה 256 למיליון מנות, במנה השנייה 273 ובמנה השלישית – 21.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים