שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בנקאות ומימון » בנק ישראל הציג מתווה לדחיית הלוואות לעסקים
בעקבות המשבר
המתווה רלוונטי לעסקים שכבר דחו את ההלוואה ושמחזור המכירות ירד ביותר מ-25% בשלושה חודשים, בין מרץ לדצמבר • נגיד בנק ישראל: "המטרה – להיערך גם ליום שאחרי"
בנק ישראל בקריית הממשלה | צילום: אסתר ענבר

בנק ישראל גיבש מתווה לדחיית הלוואות לעסקים קטנים. הבוקר בנק ישראל פרסם את המתווה, לפיו יוקפא פירעון קרן ההלוואה לתקופה של עד שנה, בהלוואות של עד חצי מיליון שקל. במידה והיקף ההלוואה גבוה יותר, תקופת הקפאת קרן ההלוואות תעמוד על חצי שנה.

לפי הערכות, למתווה ההלוואות החדש שגובש יהיו זכאים כ-90% מהעסקים הקטנים והזעירים שלקחו אשראי דרך המערכת הבנקאית. הוא יחול על לווים שנמצאים כיום בסטטוס דחייה ושמחזור ההכנסות החודשי שלהם ירד ב-25% לפחות ב-3 חודשים בין מרץ-דצמבר 2020, גם אם שלושת החודשים אינם רצופים.

עד כה, מתווה הלוואות הקיים איפשר דחייה של ההחזרים עד לסוף 2020, כשלאחר מכן היו אמורים העסקים להתחיל לשלם החזרים מכסף שלרבים מהם אין, כשמשבר הקורונה עדיין בעיצומו. בנוסף, במתווה הקודם היה לבנקים שיקול דעת לסרב לבקשת הדחייה, סמכות שנלקחה מידיהם במהלך המתווה החדש.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הסביר כי "בשונה מהמתווים הקודמים, הפעם מתאפשרת דחייה של חלק מהותי מההלוואה בד-בבד לחזרה לתשלום חלקי של ההלוואה, ובכך חידוש הרכיב החיוני של תשלום שוטף בגין הלוואה". לדבריו, "המטרה כעת היא לייצר לבתי העסק את התנאים המיטביים להיערך בהתאם גם ליום שאחרי המשבר. דחייה זו תאפשר לבתי העסק המשך גישור עד לחזרתם לאיתנות פיננסית ויכולת החזר תשלומים מוגבר בשוך המשבר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים