שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בנקאות ומימון » "בנק ישראל לא עושה די ליישום הרפורמה בבנקים"
מרגי לנגיד
יו"ר ועדת הכלכלה מרגי במכתב חריף לנגיד: בנק ישראל לא עושה די ליישום הרפורמה בבנקים ומתכנן לאשר לבנק הפועלים להעמיק אחיזתו בשוק התשלומים דרך אפליקציית ביט
יעקב מרגי בוועדת הכלכלה של הכנסת= | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

באופן חריג פנה ביום שישי יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, במכתב דחוף לנגיד בנק ישראל הפרופ' אמיר ירון, על רקע הפרסומים על כוונת בנק ישראל לאשר לבנק הפועלים להעמיק אחיזתו בשוק התשלומים באמצעות הנפקת כרטיס אשראי, ע"י כ.א.ל שבבעלות בנק דיסקונט, באפליקציית התשלומים ביט.

היו"ר מרגי, שרואה את הגברת התחרות בענף הבנקאות כיעד מרכזי מאז נכנס לתפקידו, מזכיר כי עוד השבוע עשה מאמצים רבים לקדם חקיקה שתקל על המעבר בין הבנקים ותעודד את הרפורמה. על רקע זה כותב מרגי לנגיד, כי הוא "מגלה שמאמציי עלולים שלא להועיל, עקב התנהלות תמוהה של הפיקוח על הבנקים בראשותך".

לנוכח זאת דורש היו"ר מרגי לקיים דיון ציבורי בוועדת הכלכלה, עוד קודם להחלטה. "הניסיון מראה כי ללא מעורבות אקטיבית ודומיננטית של ועדת הכלכלה, בנק ישראל מתקשה לקדם את התחרות ולהילחם בדואופול", כותב ח"כ מרגי לנגיד.

את מכתבו לנגיד מבקש היו"ר מרגי לסיים בנימה אישית, ומציין כי "עקב משבר הקורונה, נעתרתי לדחות את צמצום המסגרות כרטיסי האשראי המונפקים על ידי הדואופול בשנה, ולדחות את יישום רפורמת המעבר בין בנקים בחצי שנה. להסכמה זו קדמו התלבטויות, חששתי כי דחיות אלו עלולות להתפרש כנסיגה מיישום הרפורמה בבנקאות. לצערי, התנהלות הפיקוח על הבנקים בעת הזו מביאה אותי לידי מסקנה כי החשש היה מוצדק"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים