שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בנקאות ומימון » בנק ישראל קנס את MAX ב-900 אלף ש"ח
חיובים בכרטיסים שבוטלו
מדובר בסכום לאחר הפחתה של 10% מהסכום המרבי של מיליון שקל הקבוע בחוק, נבחנות פעולות נוספות מול החברה, לרבות החזר ללקוחות שנפגעו
max | צילום: , שאטרסטוק Maor_Winetro

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל הודיע היום (ג') כי החליט להטיל על חברת כרטיסי האשראי מקס קנס בגובה 900 אלף שקל, בגין חיוב עסקה בכרטיס אשראי שבוטל.

בהודעה נכתב כי לאחר שהתקבלו מספר פניות לפיהן החברה כיבדה חיובים בכרטיסים שבוטלו, הפיקוח על הבנקים ערך בדיקה בנושא, במסגרתה אותרו מקרים בהם חויב הכרטיס חרף ביטולו. "מהבדיקה עלה כי כאשר נחסם כרטיס אשראי בשל הונאה, אך התברר בדיעבד שלא בוצעה בכרטיס הונאה, התאפשרה קליטה של עסקאות מסוג הוראות קבע בכרטיס חרף ביטולו כאמור".

בשל כך, בפיקוח ביקשו מהחברה לתקן את הליקוי וציינו כי ימשיכו בבדיקת הנושא וכי נבחנות פעולות נוספות מול החברה, לרבות החזר ללקוחות שנפגעו.

עוד נכתב כי "הואיל והפיקוח על הבנקים מצא ליקוי באופן התנהלות החברה כאמור, הוחלט על הטלת עיצום כספי על החברה בהתאם לסמכות המפקח לפי סעיף 14ח(א)(1) לפקודת הבנקאות, וזאת בסך של 900 אלף שקל. סכום זה הינו לאחר הפחתה של 10% מהסכום המרבי של מיליון שקל הקבוע בחוק. ההפחתה בוצעה משום שהחברה הפסיקה את ההפרה אחרי פניית המפקח אליה באותו העניין".

המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן, אמר כי "הוגנות היחסים שבין הבנקים ללקוחותיהם היא בליבת עיסוקו של הפיקוח על הבנקים ואני מייחס לכך חשיבות רבה. למערכת היחסים החוזית עם הלקוח יש התחלה וסוף מוגדרים וברורים, כפי שנקבע במפורש בהוראות הפיקוח על הבנקים. על כן, לא ייתכן, כי לאחר סיום החוזה, חשבון הלקוח יחויב בגין עסקאות שבוצעו בכרטיס שבוטל. בכוונתנו להמשיך ולאכוף את קיומן של הוראות הפיקוח על מנת לוודא שלקוחות הבנקים וחברות כרטיסי האשראי מקבלים שירות ראוי והוגן".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. כיום, ברשותי מזה מס' שנים כרטיס אשראי "ישראכארט". חברת כ' האשראי MAX, מנסה מזה כשנה וחצי בכח ללא כל הודעה מראש וקבלת רשות ו/או הסכמה כל שהיא ממני להחליף לי את כרטיס האשראי הנוכחי שלי בכרטיס אשראי שלהם ללא כל פניה אלי בכתב ופירוט התנאים, אלא בהודעת מסרון קצר בנייד האישי שלי והדו"ח הממוחשב אינטרנטית, שביום סיום תוקף כרטיס האשראי הנוכחי שברשותי הם יחליפו לי בכרטיס אשראי הנוכחי שלי בכרטיס אשראי של – MAX. עד היום הצלחתי להדוף אותם בעיקר בשיחה טלפונית עם אחת מנציבות כ' האשראי. מהדיווח שלכם על הטלת הקנס הנ"ל, למדתי, שגם בנושא הפעילות והתנהלות חברות כ' האשראי אפשר לפנות לפיקוח על הבנקים בבנק ישראל. על-כך ישר-כח גדול לכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים