שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » בסאטמר ננעל ביהמ"ד; בבעלזא אמרו תהילים
המאבק בנגיף
גם השבוע בלטה תחושת האחריות שהוקרנה מהחלונות הגבוהים בחצרות החסידים לעבר השטח • ההנחיות באמשינוב, השיחה החריפה בוויזניץ, התפילות בבעלזא והפשיטה המשטרתית
מודעה על סגירת בית הכנסת סאטמר בבני ברק בעקבות הפרת הנחיות הקורונה | צילום: בחדרי חרדים

בתחילת השבוע היו אלו רבני ודייני בית הדין 'מחזיקי הדת' של חסידות בעלזא, שהפתיעו במכתב חיזוק מיוחד בענייני השעה. מכתב, שיצא לאור אתמול (רביעי) ועליו חתומים דייני בית הדין, כשהאדמו"ר מבעלזא עצמו הוסיף גם הוא את חתימתו למכתב שהופץ בריכוזי החסידות.

במכתב שנושא את הכותרת "רחמים שאלי" נקראים חסידי בעלזא בארץ ובעולם להוסיף בכל יום לאחר תפילת שחרית את פרקי התהלים הנאמרים באותו יום. "הננו בזה לעורר על עניין אמירת תהלים בצבור שסגולתה לבטל גזרות רעות ולהמתקת הדינים", כותבים חברי הבד"צ.

"על כן לאור התפשטות המחלה רח"ל, יש לתקן בכל בתי המדרשות והיכלי הישיבות הקדושות, שבסיום תפלת שחרית יאמרו בקביעות הש"צ עם הקהל את מזמורי התהילים של אותו יום, כפי שהם מחולקים לימי החודש, ועד יעבור זעם יוסיפו לומר עוד שלשה מזמורים, מזמור כ' ומזמור קכ"א ומזמור ק"ל", לשון המכתב שעורר הדים רבים ביהדות החרדית בארץ ובעולם.

על המכתב חתומים הראב"ד הגאון רבי חיים צבי שפירא, וחברי הבד"ץ הגאון רבי מאיר צבי בראנד, הגאון רבי חיים דוד שובקס, הגאון רבי שמאי קהת הכהן גרוס, הגאון רבי יעקב גרינוולד והגאון רבי אברהם צבי דירנפלד, כאשר למכתב מצרף את חתימתו האדמו"ר מבעלזא.

בחצר חסידות אמשינוב, היה זה בנו של הרבי, הרב מאיר מיליקובסקי, שמסר בשם אביו האדמו"ר שורה של הוראות והנחיות לשלום הציבור מפני הנגיף והשלכותיו.

בתחילת דבריו הבהיר הבן בשם אביו, כי הנגיף במתכונתו הנוכחי מסוכן יותר מזה שהכרנו בגל הראשון, שכן הוא מדבק הרבה יותר ומהווה סיכון, במיוחד עבור מי שהמערכת החיסונית שלו חלשה. בהמשך מפורטים 10 סעיפים להתנהגות כללית של כל אחד ואחד מהחסידים בימים אלו.

בהמשך, נכתבו הנחיות מפורטות על הדרך בה יעסקו החסידים וילדיהם בלימוד התורה, וניהול חיי הקהילה בימים אלה.

בתוך כך, בתחילת השבוע נקראו למעונו של האדמו"ר מויזניץ חברי הכנסת של אגודת ישראל. במהלך הפגישה ביקש האדמו"ר להתייחס לנושאים שעל הפרק, בניהם חילולי השבת ברכבת ובמקומות ממשלתיים נוספים, כאשר בין היתר הוא התייחס גם לנושא הקורונה ואמר, כי "ככל שישמרו את השבת, השבת היא שתשגיח ותשמור עלינו מפני הקורונה".

"אני משוכנע, כי העמידה האיתנה על קדושת השבת, שתהיה שבת קדושה, כזו שאינה מחוללת, או אז ייפסק הנגיף מעמנו", אמר האדמו"ר נחרצות. על פי הדיווח ב'JDN', עיקר שיחתו של האדמו"ר מויז'ניץ לחברי הכנסת של 'אגודת ישראל' הייתה סביב חילולי השבת המתרבים בישראל. "כשאין פוצה פה ומצפצף", כלשונו. "צריכים לעמוד על המשמר, הרי בשביל זה נשלחתם", הוסיף.

בתוך כך, אמש (רביעי) נסגר על פי הוראות הרשויות בית הכנסת הגדול של חסידי סאטמר ברחוב ישמח משה בבני ברק. המבנה ננעל על סורג ובריח, לאחר שהמשטרה הודיעה על סגירתו, מאחר ולטענתה ציבור הלומדים והמתפללים זלזל בהנחיות הריחוק החברתי והביאו להדבקה המונית.

במודעה שנתלתה בכניסה לבית הכנסת נכתב, כי "מפני חמת המציק כאשר כונן להשחית, הננו נאלצים בצער רב לסגור את שערי בית מדרשינו בפני הקהל הקדוש הציבור הרחב, עד אשר יחוס ה' על עמו ויסיר מעלינו הפגע והמחלה במהרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים