שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בסביבת גנץ מסמנים את 'המדליף' – ניסנקורן
מתיחות שיא
גורמים בסביבת יו"ר 'כחול לבן' מעריכים כי אבי ניסנקורן שמוביל את הקו בתוך המפלגה לפרישה מהממשלה, הוא שעומד מאחורי גל התדרוכים נגד בני גנץ
הקול אנטי-ביבי, המעשים אנטי-בני. אבי ניסנקורן | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בסביבת יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ מעריכים כי שר המשפטים אבי ניסנקורן הוא הגורם 'המדליף' שמתדרך נגד בני גנץ.

בימים האחרונים התבטא גנץ בשיחות סגורות על חוסר אחידות בהעברת מסרי המפלגה שלעיתים נשמעים בכמה קולות. המתיחות במפלגה הגיעה לשיא חדש עם פקיעת האולטימטום שהציבה המפלגה לנתניהו להעברת התקציב.

כזכור, בדיון סגור שכינס גנץ בביתו כדי לכלכל את צעדיה הבאים של המפלגה, נחלקו החברים לשניים. מצד אחד ישנו מחנה התומך בהישארות בממשלה מתוך הבנה כי הליכה לבחירות בעיתוי הנוכחי איננו טוב למפלגה, מנגד התגבשה לה קבוצת הח"כים שהבהירו לגנץ כי דעת הקהל בקרב תומכיה לא השתפר לחיוב מאז הכניסה לממשלה ובוודאי שהישארות בממשלה לא יוסיף לה פופולריות, במיוחד לאור חילוקי הדעות העקביים עם הליכוד.

בסביבת גנץ רואים בניסנקורן את מוביל הקו הניצי נגד הישארות בממשלה, ומאשימים כי הוא מחולל נזק למפלגה וליו"ר בני גנץ. עוד אמרו, כי "בני מאוד מאוכזב ממנו, לא מתנהגים ככה", כך דיווח הכתב הפוליטי מיכאל שמש.

כזכור, אתמול הביע יו"ר 'כחול לבן' בפני חבריו למפלגה אי נוחות מהעובדה שאחדים הקדימו אותו ומיהרו לברך את נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן על נצחונו בבחירות, "היה מצופה שתיישרו איתי ועם אשכנזי קו ‏בנושא בעל חשיבות בינלאומית שאינן בתחום המשרד שלכם".

יצוין, כי בראיון לתקשורת אמש גילה יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד כי מפלגתו מנהלת בימים האחרונים מגעים עם חברי כנסת ב'כחול לבן' שבוחנים אפשרות לערוק אל שורותיה, מתוך הבנה כי התנהלות מפלגתם עומדת בניגוד למצע הבחירות עליו נבחרו לכנסת.

בתוך כך, בימים האחרונים דווח על פגישות בין נציגי 'כחול לבן' ליו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, בצל הדד-ליין לאישור תקציב 2021, המהווה נקודת מחלוקת נוספת מול הליכוד, לאחר ששר האוצר ישראל כץ הבהיר כי "לא חל שום שינוי בלו”ז וכי התקציב יאושר סופית בכנסת בפברואר הקרוב".

לפי הדיווח ב'מעריב', הפגישות, אשר אושרו על ידי גורמים בשתי המפלגות נערכו במטרה לתאם עמדות ומהלכים אפשריים לשבועות הקרובים, אם לא תהיה התקדמות רצינית בהעברת התקציב. לדברי בכירים בכחול לבן, "גנץ לא יוותר, שיהיה ברור. לכן כל האפשרויות הפוליטיות מונחות על השולחן ונבחנות בימים אלה בכובד ראש. אם נבין שתקציב 2021 לא עומד לקרות, לא נהסס לפעול".

על פי הדיווח, גנץ נמצא בימים אלו בפלונטר לא פשוט, שכן "קיימים חילוקי דעות בסביבתו הקרובה, כאשר מחד, שר המשפטים אבי ניסנקורן, אסף זמיר, רם שפע וגורמים נוספים לוחצים עליו לפרק את החבילה ולהפסיק לתת סיכוי לנתניהו ולממשלה הנוכחית, מאידך – השרה עומר ינקלביץ, מקורבו הוד בצר וחברים נוספים סבורים, כי צריך להמשיך להתנהל במסגרת של ממשלת אחדות הקיימת ולתת צ’אנס להגעה למועד הרוטציה".

גורם באופוזיציה המעורה בפרטי השיחות הפנימיות טען כי "המחנה של ניסנקורן מתחזק ומאיים לערער על יציבות המפלגה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים