שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בסוף אוקטובר יושבת מערך ההסעים בנתב"ג
בשל סכסוך עבודה
החל מיום 29.10.2021 ואילך יוכלו עובדי החברה לנקוט בעיצומים ולהשבית את מערך השטאלים בנתב"ג, דבר אשר ישבית לחלוטין את מערך ההסעות לשדה התעופה ובתוכו
שאטל בנתב"ג | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

ההסתדרות הלאומית יחד עם ארגון נהגי האוטובוסים בישראל הודיעו הבוקר (ד') הכריזו על סכסוך עבודה עם חברת תור בוס בשל סירובם לחתום על הסכם קיבוצי עם עובדי החברה.

עובדי תור בוס מועסקים לצורך מתן שירותי הסעות נוסעים (שאטל) בשטח נתב"ג. החל  מחודש מאי 2018 מתנהל מו"מ קיבוצי מול המעסיק. המו"מ הבשיל לכדי הבנות וטיוטת הסכם כמעט סופי, אך עם פרוץ משבר הקורונה, ומתוך הבנה כי פני הדברים השתנו, ההסתדרות הלאומית הסכימה להקפיא את החתימה על טיוטת ההסכם הקיבוצי המקורי.

במהלך החודשים האחרונים נערך משא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי המעגן את תנאי ההעסקה של עובדי תור בוס ואת יחסי העבודה, תוך הבנה והסכמה הדדית כי הצדדים ישובו, מייד עם חתימתו, לשולחן המשא ומתן וזאת, במטרה להגיע להסכם קיבוצי ארוך טווח לעובדי תור בוס. ערב חתימת ההסכם, העלתה החברה התניות חדשות אשר, הלכה למעשה, מרוקנות מתוכן את ההבנות בין הצדדים ואת מהותו של ההסכם. חמור מכך, נציגי החברה לא הגיעו למעמד חתימת ההסכם מבלי אפילו להודיע על כך.

בשל כך הודיעה ההסתדרות הלאומית לעו"ד רבקה ורנר הממונה הראשית על יחסי העבודה במשרד העבודה והרווחה כי הכריזה על סכסוך עבודה.

החל מיום 29.10.2021 ואילך יוכלו עובדי החברה לנקוט בעיצומים ולהשבית את מערך השטאלים בנתב"ג, דבר אשר ישבית לחלוטין את מערך ההסעות לשדה התעופה ובתוכו.
 
ששי שדה ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית מסר כי: "נהגי תורבוס משוועים לבשורה לאחר 4 שנים של מו״מ. השנה האחרונה היתה קשה ומלאה בשינויים שהקשו מאוד על העבודה בנתב"ג. המינימום שנדרש מהנהלה למען עובדיה היה לכבד את ההבנות שהגענו אליהם ולהתמסר לסיום התהליך.

לדאבוננו ברגע האחרון קיבלה ההנהלה רגליים קרות ולא חתמה על ההסכם. אנו מקווים שיתעשתו וישלימו את התהליך. נהגי החברה ראויים לזה ולא יוותרו על כך".

ישראל גנון יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית מסר כי: "נהגי השאטלים במדינת ישראל הם נהגי תחבורה ציבורית לכל דבר ועניין. הגיע הזמן שיזכו לתנאים הנאותים ביותר כראוי לעבודתם המסורה סביב השעון במשך 24 שעות ביממה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים