שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "בעוד יומיים אנחנו יכולים להשביע ממשלה"
לפיד בסיעה
ליברמן: "אין ספק שהנהגת ש"ס ויהדות התורה חייבים להסיק מסקנות ולהתפטר. אני קורא לאריה דרעי לליצמן וגפני להסיק מסקנות אישיות, לקחת אחריות ולהתפטר"
יאיר לפיד | צילום: יש עתיד

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה לאסון במירון: "את האסון הזה אפשר היה למנוע. בניהול נכון, עם כללי בטיחות בסיסיים. אם המדינה היתה מתנהגת כמו מדינה. ישראל במקום מסוכן. אין לנו ממשלה מתפקדת. במקום לקחת אחריות בורחים מאחריות. במקום להקים ועדת חקירה ממלכתית – כל אחד מפיל את האשמה על אחרים. הגיע הזמן לממשלה חדשה".

בהמשך התייחס לפיד למצב הפוליטי: "יש פה הזדמנות היסטורית. לבטל את גדר ההפרדה שיושבת בליבה של החברה הישראלית. לאחד בין דתיים לחילונים, בין שמאלנים לימנים לאנשי מרכז. זה הזמן לבחור. בין ממשלת אחדות להמשך הפילוג וההזנחה. בין אחדות לשלטון הקיצונים. בין מדינה מתוקנת, להמשך שלטון של קלקול ואסונות ושחיתות ושנאה".

"אני רציתי להגיע לרגע שבו המנדט עובר אלי עם ממשלה סגורה ומוכנה. אף אחד לא עשה יותר ויתורים מאתנו כדי שזה יקרה. אף אחד לא עבד קשה יותר מאתנו כדי שזה יקרה. התשתית מוכנה. אפשר להקים ממשלה. הקמת ממשלה זה לא מכרז. זו שליחות. יש כאן מדינה. בעוד יומיים אנחנו יכולים להשביע ממשלה חדשה בישראל. היא לא תהיה מושלמת, אבל היא תהיה ממשלה שתיקח אחריות ותעסוק בניהול המדינה".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו לאסון הר מירון: "אין מנוס וחייבים למנות וועדת חקירה ממלכתית כי אחרת לא נקבל תשובות אמיתיות".

ליברמן קרא לראשי המפלגות החרדיות להתפטר: "אין ספק שהנהגת ש"ס ויהדות התורה חייבים להסיק מסקנות ולהתפטר. אני קורא לאריה דרעי לליצמן וגפני להסיק מסקנות אישיות, לקחת אחריות ולהתפטר ולא למצוא איזה שהוא ש.ג ולא לגלגל את כל האחריות על מפקד המחוז".

עוד הוסיף: "‏אני רוצה להביע את תנחומי למשפחות ההרוגים באסון הר מירון, להחלמה מהירה לנפגעים, וכמובן החלמה מהירה לפצועים בפיגוע בצומת תפוח בשומרון. למרות שכולנו עדיין בהלם אנחנו חייבים לשאול את עצמנו איך זה יכול לקרות? אחרי כל מה שעברנו, פסטיבל ערד, אירועי משחקי מכביה, אותו אירוע של אסון ורסאי וגם לצערי אותה החיילת שנהרגה בחזרה בהר הרצל".

"יש להקים ועדת חקירה ממלכתית, כל ניסיון למנות ועדה אחרת זה ניסיון להתחמק להמלט מאחריות,ואנחנו לא מתכוונים לתת את זה. אני גם חייב פה לשבח את הציבור החרדי ואני מדגיש הציבור החרדי ולא את הפוליטיקאים החרדים".

"אני שמעתי רבים מנציגי הציבור החרדי שהופיעו בתקשורת, כתבו ודרשו אותו דבר- דרשו למנות ועדת חקירה ממלכתית כי הם דורשים תשובות והם זכאים לקבל תשובות כמו כולנו. הרי בסופו של דבר כל מה שקרה שם קרה בניגוד לכל הוועדות הקודמות, בניגוד לאותן מסקנות ו‏אגב מכון התקנים אחרי כל האירועים גיבש נהלים ותקנים לאירועים המוניים".

"אחת השאלות למה אותה הצעת מחליטים אותו מתווה שהיה מוסכם, שמשרד הבריאות דרש לאשר בישיבת ממשלה למה בסוף זה לא עלה? לו היו מקבלים את המתווה של משרד הבריאות, מסיבות אחרות משרד הבריאות דורש להקטין משמעותית את הנוכחות בגלל כמובן קורונה. אבל לו הייתה מתקבלת אותה החלטה, אותה הצעת מחליטים, היה נמנע כל האסון הזה. השאלה למה נתניהו ברגע האחרון לא העלה? האם היו פוליטיקאים שלחצו? שדרשו לא לעלות? לתת דברים להתגלגל מעצמם?"

"אני מנצל את הבמה לקרוא לכל עמיתי גוש השינוי, בוא נתכנס הערב ועד מחר בשעה תשע בערב נקים ממשלה. הפערים הם לא גדולים. אם יש רצון טוב, נחישות ואמונה בצדקת הדרך אפשר עד מחר בערב לצאת עם ממשלה אחרת ממשלה שבאמת תביא שינוי אמיתי, ממשלה שתתפקד ותדע לקבל החלטות לטובת עם ישראל", דברי ליברמן.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, אמרה בישיבת הסיעה: "לפני הכל אני רוצה למסור איחולי החלמה לשלושת הפצועים מפיגוע הירי אתמול ולשלוח להם חיזוק ידיים".

בהתייחסותה לאסון במירון: "איבדנו ביום חמישי בלילה 45 אזרחים חרדים. אני רוצה קודם כל לחזור ולמסור ניחומים למשפחות ולקהילות, ואיחולי החלמה לפצועים מהאירוע. 45 אזרחים חרדים אחרי שנה שבה אחד מכל ארבעה אזרחים שמתו מקורונה במדינת ישראל היה או חרדי או חרדית. מה עוד צריך לקרות כדי שההנהגה במדינת ישראל תבין שאי אפשר להמשיך להפקיר את החברה החרדית?"

על יחס נתניהו וממשלותיו לערבים ולחרדים אמרה: "לפני עשור בנימין נתניהו השתמש במילים – "בניכוי חרדים וערבים", ככה אמר. ובעשור שחלף ראינו שזאת פשוט המדיניות שלו. את הציבור הערבי הוא ניכה באמצעות דה לגיטימציה, לציבור ולמנהיגים שלו, והם באמת מתים ברחובות בהמוניהם מאלימות ופשע לא מטופל. והציבור החרדי מופקר באמצעות כניעה מוחלטת למנהיגים שלו לטובת תועלת פוליטית, אינטרסנטית ואישית של נתניהו והשותפים שלו".

"הדבר הזה חייב להסתיים. הקהילה החרדית והחברה הערבית הן חלק מהחברה הישראלית, הם אזרחיות ואזרחים במדינת ישראל שצריך להתחיל להתייחס אליהם בצורה שוויונית. שוויון אזרחי במדינת ישראל חייב להפוך להיות הסטנדרט, הנורמה. זה אחד הדברים הכי הדחופים שבשבילם אנחנו חייבות וחייבים להחליף את הממשלה הזאת ולהחליף את שלטון נתניהו".

על המו"מ: "אני מכירה היטב את פרטי המו"מ ואני אומרת לכם באחריות – אפשר להשביע ממשלה מחר, מחרתיים גג, צריך לרצות. אני קוראת לראשי כל המפלגות הרלוונטיות לעשות את ההחלטות הנכונות, לבחור בלאומי על פני האישי, לא לפחד, ולעשות את הדבר הנכון, להקים למדינת ישראל ממשלה שתתייחס לכל האזרחיות והאזרחים שלה כמו אל בני ובנות אדם ותטפל בהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים