שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "בעוד 6 שבועות נאשר תוכנית לאומית לרמת הגולן"
בנט בועידה
ראש הממשלה בנט "רמת הגולן היא יעד אסטרטגי. הכפלת ההתיישבות היא היעד של ממשלת ישראל. ההנחייה שלי בהקשר הזה היא חד-משמעית"
ראש הממשלה בנט בועידת הגולן- מקור ראשון | צילום: דוברות ועידת הגולן- מקור ראשון

ראש הממשלה, נפתלי בנט, השתתף היום (ב'), בוועידת הגולן לכלכלה ופיתוח אזורי של העיתון "מקור ראשון", במתחם רוח הגולן בחיספין, שם נאם ואמר "בעוד 6 שבועות נקיים פה ישיבת ממשלה שבה נאשר תכנית לאומית לרמת הגולן".

מדברי ראש הממשלה, נפתלי בנט: "דורות לחמו על חבל הארץ הנפלא הזה, דורות התעקשו להיאחז בקרקע הקשה, דורות שלא ויתרו מעולם על החזון והחלום שטמון בגולן. זה ביתנו, זה נוף מולדתנו. וכעת, ולנוכח העבר המפואר הזה, אנחנו חייבים להבטיח שעתידו של הגולן יהיה מפואר פי כמה.

לפני ארבעים שנה בדיוק, קיבלה ממשלת ישראל בראשות מנחם בגין, החלטה אמיצה וחשובה מאין כמוה: להחיל את החוק הישראלי בגולן. לפני כמעט שלוש שנים התבשרנו על התפתחות משמעותית נוספת: החלטת הממשל האמריקאי הקודם להכיר ברמת הגולן כחלק מישראל – תפישה שאומצה גם בידי הממשל הנוכחי.

בחברה הישראלית רווחת הסכמה מקיר לקיר באשר לגולן ולחשיבותו. כבר שנים שהסיסמה "העם עם הגולן" מוכרת כמעט לכל ילד. ובכל זאת, למרות ההצהרות וחרף הסיסמאות – הגולן רחוק ממיצוי הפוטנציאל הגלום בו.

בדרכי לכאן, אני ושר המשפטים הסתכלנו על גדרות הבקר ואמרנו אחד לשני שלא הרבה השתנה מאז ילדותנו.

בעולם שמאפשר עבודה מרחוק, כשמשפחות רבות רוצות מרחב, איכות חיים, קירבה לטבע ותחושת קהילתיות – אמורה להיות נהירה המונית לרמת הגולן, ואנחנו בממשלת ישראל צריכים לעודד אותה ולסייע למי שרוצה לקבוע פה את חייו – בכל דרך.

לשמחתי, אצלנו בממשלה יש תחרות על הזכות לבנות את הרמה. השר ליברמן, השרה שקד, חבר הכנסת צביקה האוזר, השר אלקין, יאיר לפיד, בני גנץ – כולם מבינים שפיתוח ההתיישבות ברמת הגולן הוא אינטרס לאומי ראשון במעלה, וממש "מתחרים" להיות ראש החץ ולהוביל את המאמץ. התושבים יהיו המרוויחים הגדולים. לא די ב"העם עם הגולן" – העם צריך להיות בגולן. ובשביל זה גם הממשלה צריכה להיות עם הגולן. ויש היום ממשלה שכזו. למשל, חברי שר המשפטים גדעון סער, ידיד אמת של רמת הגולן. אני יכול להעיד שבכל שנותיי בממשלה ובכנסת, בשורה של תפקידים שונים, תמיד בחדרים הסגורים וגם באופן פומבי, גדעון הוא מראשי התומכים בחיזוק ההתיישבות.

הבוקר נפגשנו לשיחה עם ראשי מועצות ואנשי עסקים מהגולן.

אמרתי להם במפגש את מה שאגיד כאן שוב, ובצורה הברורה ביותר: רמת הגולן היא יעד אסטרטגי. הכפלת ההתיישבות היא היעד של ממשלת ישראל. ההנחייה שלי בהקשר הזה היא חד-משמעית.

בעוד 6 שבועות נקיים פה ישיבת ממשלה שבה נאשר תכנית לאומית לרמת הגולן. מטרתנו היא להכפיל, ואז שוב להכפיל, את מספר התושבים ברמת הגולן. הכפלת ההתיישבות, הקמת שני ישובים חדשים, מקומות תעסוקה, ויותר השקעה בתשתיות.

הממשלה מעמידה את המשאבים הנדרשים למימוש התפישה הזאת, וכעת אנחנו פועלים להשלמתה של התוכנית שתשנה את פני הגולן. זוהי המחוייבות של הממשלה בראשותי – ואנחנו נעמוד בה.

אי אפשר לדבר על הגולן שלנו מבלי לגעת בנעשה מעבר לגבול – בחלקו האחר של הגולן, ובסוריה בכלל. כבר עשור ויותר שסוריה אינה יודעת יציבות מהי.

אנחנו עוקבים מקרוב, מקרוב מאוד, אחר הנעשה בסוריה ואחר זיקתה לאיראן. איראן, ששולחת שלוחות ומקימה צבאות לעטוף את מדינת ישראל, חותרת להקים עוד צבא על גבול רמת הגולן. נמשיך לפעול היכן שנדרש, ומתי שנדרש, באופן יזום ויומיומי, כדי לקפל את הנוכחות האיראנית בסוריה. אין להם מה לחפש שם. ההרפתקה שלהם על גבולנו הצפוני צריכה להסתיים. בכך נבטיח לא רק את שלומם של תושבי רמת הגולן, אלא של אזרחי ישראל כולם.

אני רוצה להבהיר פה דבר אחד – עמדתנו בעניין רמת הגולן לא קשורה במצב בסוריה. זה נכן שהזוועות שמשתוללות שם זה עשור שכנעו רבים בעולם שאולי עדיף שחבל הארץ היפה והאסטרטגי הזה נמצא בידי מדינת ישראל, שעדיף שהוא יהיה ירוק ומשגשג מאשר עוד זירה של הרג והפצצות.

אבל גם במצב שבו, כפי שיכול לקרות, העולם משנה כיוון בנוגע לסוריה, או ביחסו לאסד, אין לזה שום קשר לרמת הגולן. רמת הגולן ישראלית, נקודה.

בשיחה המקדימה עם היזמים עלו כיוונים מאוד מעניינים איך להפוך את רמת הגולן לשדה הניסויים בתחום אנרגיות חליפיות, בתחום הסולארי ועוד.

נגדיל את התנופה ויחד נביא שגשוג ופריחה לחבל הארץ המקסים הזה ולאנשיו המצוינים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים