שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בעולם מסקרים את מערכת הבחירות בישראל
"אי-שפיות"
גם כלי התקשורת בעולם התקשו לקבוע מי ניצח בסבב הבחירות הנוכחי ולמי יש סיכוי גבוה יותר להקים קואליציה. "גורלו של נתניהו תלוי באוויר"
סיקור הבחירות ב-CNN

כמו במערכות בחירות קודמות, גם הפעם עינו של העולם מביטה לעבר ישראל אך כצפוי – מגפת הקורונה, יחד עם משבר החיסונים באירופה והטבח בקולורדו תופסים את הכותרות הראשיות. חלק מרשתות התקשורת שלחו כתבים לסקר את הבחירות מהמטות של המפלגות המרכזיות, אחרות הסתפקו בדיווחים מהאולפנים.

ב"אינדיפנדנט" הבריטי נכתב הלילה (בין שלישי לרביעי) כי "נתניהו ושותפיו לא מצליחים להגיע לרוב הנדרש", ב"ניו-יורק פוסט" הכריזו כי "אין מנצח מובהק" וברויטרס נכתב כי תוצאות הבחירות המסתמנות "עשויות להוביל את ישראל למבוי סתום נוסף".

"מפלגתו של נתניהו מובילה, אבל ניצבת בפני קשיים בדרכה להקים ממשלה", דיווח "ניו יורק טיימס" בכותרת הכתבה שהקדיש לבחירות בישראל, והסביר: "התוצאה המעורפלת עלולה להאריך את חוסר הוודאות הפוליטי ואת הקיטוב שגורמים לישראל להתגלגל ממערכת בחירות אחת לשנייה, כשבכל פעם היא אינה מצליחה להקים ממשלה יציבה. היא עלולה להוביל גם למערכת בחירות חמישית".

בסוכנות הידיעות רויטרס נכתב כי "אמנם בנימין נתניהו טען ל'ניצחון ענק' עם ההכרזה על תוצאות המדגמים, אך סביר להניח שהמחנה בראשותו לא ישיג את מספר המושבים הדרוש להרכבת ממשלה, מה שעשוי להוביל את ישראל למבוי סתום נוסף".

"גוש הימין שמובל על ידי מפלגת הליכוד של נתניהו רשם יתרון קל, אך זה נמצא במרוץ הדוק מול חיבור של מפלגות מרכז, שמאל וימין שמתנגדות לראש הממשלה המכהן", נכתב ברויטרס. "נתניהו הוא הפוליטיקאי הישראלי הדומיננטי ביותר בדורו. הוא ערך מבצע חיסונים מוצלח נגד נגיף הקורונה שמכה בעולם, אך מעל ראשו מרחפת עננה של האשמות בגין שחיתות. נתניהו, שנחשב לדמות מקטבת, מכחיש מכל וכל את האישומים נגדו ומשפטו צפוי להתחדש באפריל".

באתר האינטרנט של "FOX NEWS" נכתב כי "גורלו של נתניהו תלוי באוויר". עוד נכתב: "יותר משזה היה עניין אידאולוגי, על הפרק עמדה כהונתו הארוכה של נתניהו כראש ממשלה. בגלל שיעור הצבעה נמוך שניבאו האנליסטים וכחלק מהקמפיין, נתניהו השתמש במגפון כדי לקרוא לאנשים בחוף הים בתל אביב ללכת להצביע".

ברשת "BBC" הבריטית כתבו כי "נתניהו לא משיג את הרוב הדרוש לו", והוסיפו כי "צפוי לו מאבק הישרדותי על המשך תפקודו כראש ממשלה". בהתייחס למפלגת רע"מ שעברה את אחוז החסימה, נכתב: "הרכב הממשלה הסופי ישפיע בין היתר על יחסים בין ישראל והפלסטינים".

נת'ניאל רייקיץ', איש אתר הסטטיסטיקה והפוליטיקה האמריקנית 538, העוקב אחר מערכות בחירות בארה"ב, שיתף הלילה בטוויטר את אחד הדיווחים על כך ששוב אין מנצח ברור בבחירות בישראל, ובפרפרזה על משפטו הידוע של אלברט איינשטיין ש"אי-שפיות היא לעשות אותו הדבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות" כתב: "אי-שפיות היא לקיים את אותה מערכת בחירות ארבע פעמים בתוך שנתיים ולצפות לתוצאות שונות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים