שיתוף
תגובות
יהדות » "בעיה בלב איש ימעיטנה או ישיחנה"
גאב"ד מרוקו
דברים מחזקים מראב"ד מרוקו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בעקבות עניני השעה – היום נערכה קבלת פנים לאדמו"ר ששב היום למרוקו, לאחר מסע של חודש, ברחבי היבשת האמריקנית
רבי יאשיהו פינטו | צילום: באדיבות המצלם

הבוקר נחת ראב"ד מרוקו בקזבלנקה, לאחר מסע בן ארבעה שבועות ברחבי היבשת האמריקנית במהלכו נמסרו עשרות שיעורי תורה ונערכו מפגשים עם דיפלומטים, אדמורי"ם עסקני ציבור וקהל רב. הערב, בשעה 21.30 יחזור האדמו"ר למסירת שיעוריו, בשידור חי בשיעור שימסר מקזבלנקה במעמד בני הקהילה ותלמידי ישיבת שובה ישראל, וישודר לכל רחבי תבל. במהלך השבוע התפרסמו דברי חיזוק שמסר האדמו"ר בפרשת בלק, ובהם יסודות לחיזוק הנפש לכל יהודי באשר הוא.

וכך סיפר הרב, "מסופר על מלך גדול שהיה אדם חכם מאוד. באחד הימים כינס המלך את כל האנשים החכמים במדינתו וביקש לשאול אותם שאלה בכדי לבחון מי מבניהם הוא החכם ביותר. כל החכמים נלחצו למשמע הדברים ביודעם שבכל שאלה שישאל המלך יהיה דבר עמוק יותר ממה שנגלה להם במחשבתם.

הושיב המלך את כל החכמים ונטל המלך צבע שחור וצייר פס על הקיר ואמר יש לכולכם שלושה ימים בכדי שתאמרו לי כיצד ניתן להקטין את הפס שציירתי בלי לנגוע בו. לאחר מכן יצא המלך מהחדר והשאיר את כל החכמים להתחבט בפתרון החידה.

לכל חכם היה רעיון וסברה אחרת כיצד ניתן להקטין את הפס אך בכל אחת מהרעיונות היה נגיעה בפס כמו למחוק חלק מהפס וכן על זו הדרך.תהו החכמים כיצד ניתן להקטין פס בלי לנגוע בו?

אך לאף אחד מהחכמים לא היתה תשובה לשאלתו של המלך עד שבא חכם אחד לקח אף הוא צבע שחור ובמקביל לפס שצייר המלך צייר החכם פס ארוך יותר. שאל אותו המלך על מעשיו השיב החכם כאשר ציירתם את הפס זהו גודלו וכאשר אני ציירתי את הפס הארוך במקביל אליו הפס של המלך נראה קטן לעומת הפס שאני ציירתי (החכם הקטין את הפס בלי לנגוע בפס).

הרב פינטו הוסיף ואמר: "זהו מוסר גדול לחיים, פעמים שלאדם בחייו יש בעיה שהיא מציאותית ותחומה בגבול מסוים ואת הבעיה הזו האדם רואה לנגד עיניו אולם הדרך להקטין את הבעיה היא לצייר דבר יותר ארוך.

אם אדם יתעסק באותה בעיה בכל שעה מן היום ההתמודדות תהיה קשה יותר אך כאשר אדם לא מתעסק בכל יום בבעיה כך הבעיה תקטן ויהיה יותר קל להתמודד איתה.

בעיה בלב איש ימעיטנה או ישיחנה ישנם הרבה פירושים בעניין בעיה בלב איש. לכן אדם יתעלם כמה שאפשר מדברים שמזיקים לו וליצור לידם דברים יותר ארוכים ומשמעותיים כך אותו אדם שוכח מהבעיה שמפריעה לו. ככל שאדם חושב על דבר רע ,הרע נדבק בו ונהיה חלק מאותו אדם.

הראש הוא כמעין מגנט כאשר תחשוב מחשבות רעות הרע יבוא אליך וכאשר אינך חושב על הרע הוא שוכח ונעלם ממך. כאשר אדם חושב כל היום על דבר הוא מחייה את הדבר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים