שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בעלזא ופרוש יחברו למאבק הפריימריז
פרסום ראשון
בהמשך למאבק שהחליטה בעלזא לקדש על ההגמוניה באגודת ישראל, ל'בחזית' נודע כי מתנהלים מגעים בין גורמים בבעלזא לשלומי אמונים לגיבוש דרכי פעולה • בלעדי
השר לענייני ירושלים ומורשת מאיר פרוש | צילום: בחזית מדיה

נראה כי מאבק האיתנים שמנהלת חסידות בעלזא לנוכח העברת תפקיד הוועדה לפניות הציבור מידיו המיתולוגיות של חבר הכנסת ישראל אייכלר, לידיה של נציג חסידות ויזניץ, חבר הכנסת הנכנס יעקב טסלר, הוא סימפטום של מתיחות מבעבעת מתחת לפני השטח, שכעת אנו חושפים שנראה כי בפעם הראשונה עומדת לפרוץ מעל פני השטח, כפי שלא היה מאז תשל"ג.

ל'בחזית' נודע על מגעים לתיאום בין חסידות בעלזא לסיעת 'שלומי אמונים' בניסיון להקים חזית פעולה משותפת, במטרה להביא לקיומם של פריימריז פנימיים שיסדירו מחדש את יחסי הכוחות בתוך אגודת ישראל. 

ב'שלומי אמונים', המאגדת תחתיה חסידויות רבות, זועקים מזה שנים בענין הצורך בכינון מחדש של יחסי הכוחות בתוך המפלגה באמצעות עריכת פריימריז פנימיים, אלא שעד היום נשמע קולו של פרוש כקול קורא במדבר. כעת, עם היציאה למאבק של בעלזא על כבודה, נדמה כי משק כנפי ההיסטוריה עומד לנגד ענינו יותר מאי פעם בעבר.

בשיחה שהעניק במסגרת טורו השבועי בקו המידע של החסידות 'קול בעלזא', התייחס ח"כ אייכלר באופן חריג לענייני השעה והשמיע בפני קהל מאזיניו את הדברים הבאים: "לפני החתימה על ההסכם הקואליציוני, הורה לי האדמו"ר לעמוד בראש הועדה לפניות הציבור. ועל דעת זה דרשתי שזה יכנס לתוך ההסכם. מבחינתי ההתנסחות במסמך שנחתם, המציין קבלת תפקיד 'בכיר', הכוונה מבחינתי לתפקיד בו החזקתי בקדנציה הקודמת".

בהמשך השיחה, חרג אייכלר בפעם הראשונה מאז המתיחות שנוצרה בין בעלזא ל'אגודת ישראל' מהקו הממלכתי המאפיין לרוב את המתיחויות הפנים מפלגתיות, כשלראשונה הסיר את הכפפות במאבק שהתנהל עד כה בעיקר בתוך קבוצות הוואטסאפ. לראשונה הציב אייכלר בקולו יעדים במאבק שבעלזא ככל הנראה החליטה לקדש על ההגמוניה והשליטה באגודת ישראל, כשבחר לקרוא לקיומן של פריימריז במפלגה במטרה להסדיר מחדש את יחסי הכוחות בה.

"בתשל"ג היתה בפעם האחרונה בחירות פנימיות באגודת ישראל, וזה קבע לחמישים שנה מי יהיה באיזה מקום", שחרר אייכלר התבטאות פומבית שעד עתה נחשבת הייתה לטאבו במושגים פנים אגודאיים. "זה גם מה שהביא למאוכזבים וממילא להקמת ש"ס והקמת 'דגל התורה' וכל הבעיות. זו התוצאה כשעומדים 50 שנה על מקום אחד", הוסיף.

בהמשך תקף את עמיתיו לסיעה והלין, כי "בשונה ממפלגות אחרות כששולחים אנשי מקצוע לנהל את המו"מ, ביהדות התורה יושבים ארבעת הראשונים ברשימה והם דואגים לעצמם שיהיה להם תפקידים והח"כים הנותרים מסתפקים רק בכמה גרגירים לריב על זה. וזה מה שיוצר מריבות בין ויז'ניץ לבעלזא".

בבעלזא אישרו ל'בחזית' כי אכן התנהלו דיונים עם שלומי אמונים על שיתוף פעולה במאבק לקיומן של פריימריז במפלגה האגודאית.

פנינו לבקש את תגובתה של סיעת 'שלומי אמונים', אך שם העדיפו שלא להגיב לידיעה. עם זאת, הם גם לא הכחישו את קיומם של המגעים מול בעלזא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים