שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » זעם בברסלב על הנציגות החרדית – בעקבות אומן
ינקמו בקלפי?
פרסום ראשון: גורמים בברסלב מזהירים מתסכול בקרב אנשי החסידות כלפי ש"ס ויהדות התורה בעקבות חוסר הסיוע לעולים לאומן. "ברגע האמת, הם לא היו שם בשבילנו"
ערב ראש השנה באומן | צילום: SvitlanaNiko, שאטרסטוק

על רקע הרגעת הרוחות בתוך אגודת ישראל בצל פשרת ה'בוררות' שהוכרעה בסוף השבוע בחסידות ברסלב נשמו לרווחה. מתברר, כי בעוד ביהדות התורה ובש"ס מתארגנים לקראת השקת קמפיין הבחירות אשר בחלקו יפנה לבייס, לקהל התומכים הטבעי והאינטגרלי של המפלגה, הרי שמבלי לשים לב קבוצה גדולה ומשמעותית של מצביעי שני המפלגות נשכחו ונותרו מאחור כשאלו מתכוונים ביום הבחירות להישאר בבית או לצאת ב'הצבעת מחאה' למפלגה אחרת.

מדובר בחלקים נרחבים בקרב חסידי ברסלב המונים עשרות אלפי קולות של מצביעים פוטנציאליים שקולותיהם מתפצלים מזה שנים ארוכות בין ש"ס ליהדות התורה שמבהירים כי הם מסרבים לשכוח את התנהלות הנציגות החרדית בכנסת אל מול אירועי את 'אומן תשפ"א' בו כזכור סגרה אוקראינה את שעריה בפני המוני חסידי ברסלב כשתמונות האלפים על ילדיהם הקטנים תקועים בגבול אוקראינה-בלארוס וקופאים בלילות הלבנים של עשרות מעלות מתחת לאפס כשהם מתחננים ומשוועים לעזרתם של הנציגים החרדים בממשלה נענו התעלמות מוחלטת.

הפלגים הקנאיים בברסלב מתכוונים לנצל את המצב ולנהל קמפיין נגד השתתפות בבחירות. "הסרטונים מהגבול בו נראו אבות וילדים קטנים קופאים ומיללים בבכי כשהם מאשימים את דרעי באחריות למצבם ובהתעלמות מהצעות לקידום מתווי כניסה שונים, עומדים לככב בראש קמפיין מיוחד שייצא לפני הבחירות"

בשיחה עם 'בחזית' אומרים בכירים בחסידות, כאלו שהיו מעורבים ב'מבצע אומן תשפ"א', כי קיימת תחושת אכזבה ומרמור בקרב חסידים רבים וקשה לראות שמישהו יצליח לרצות אותם. "אנשים מרגישים כי ברגע האמת, רגע משמעותי שקשור בביטוי של ציפור נפש, פשוט שכחו אותם".

"הקנאים יתנו את הטון"

"אני מקווה כי כעת עם השלמת הליך הבוררות בתוך אגודת ישראל שמישהו מהבכירים ייזכר מחסידי ברסלב כי אני מזהה הצבעת מחאה חוצה מחנות בתוך החסידות", אומר גורם בחסידות.

"התסכול ממה שאירע בראש השנה הוא עצום, אנשים אינם מסוגלים לשכוח את ההשפלה שחוו כמו פליטים שצובאים על הגבול כאשר חלק מהנציגים מילאו פיהם מים וסירבו להשמיע את קולם מחשש להגברת להבות ההסתה. אנו חוששים שבמערכה הנוכחית, הקנאים בברסלב יתנו את הטון ויעניקו השראה לקהילות בחסידות שמקפידים להישמע להוראות רבותיהם לצאת ולהצביע ליהדות התורה", הוא אומר בחשש.

"צריך להבין שבניגוד לבעלזא, אנחנו לא דורשים מקום בכנסת, הנציגים שלנו כשלו ברגע האמת. הם לא היו שם בשבילנו", מוסיף הגורם.

פרוש וליצמן בימים טובים יותר | צילום: מארק ניימאן, לע"מ

גורם בכיר נוסף מנתח בשיחה עם 'בחזית' את התמונה ומציג הערכה משלו, "משיחה שקיימתי עם משפיעים בולטים אצלנו אני מבין שזה לא הולך להיות פשוט, אני חושש שהרבה לא ייצאו להצביע שלא לומר שיצר הנקמה יביא אותם להעניק את קולם למפלגות ימין אחרות היל"ת".

עם זאת מעריך הגורם, כי הצבעת המחאה ככל שתהיה כזו, תבוא לידי ביטוי בעיקר בערים בבני ברק וירושלים כאשר בערים מעורבות בו למספר פתקי ההצבעה לכל מפלגה יש משמעות בעלת השלכות פוטנציאליות, הציבור יהיה זהיר יותר ולא יעניש את עצמו".

זעם על שר הפנים

יצוין, כי מי שעוד עלולה להיפגע מ'הצבעת המחאה' של חסידי ברסלב היא מפלגת ש"ס לא פחות מיהדות התורה. הזעם העיקרי מקרב חסידי ברסלב מופנה לעבר שר הפנים אריה דרעי שלטענתם מתוקף תפקידו יכל לעשות יותר לטובת מי שנסעו לאומן ונתקעו בדרך.

"הסרטונים מהגבול האוקראיני והמחזות קורעי הלב מנמלי התעופה ברחבי העולם בו נראו אבות וילדים קטנים חסרי אונים קופאים בקור הסיבירי וממררים בבכי כשהם מאשימים את דרעי באחריות למצבם ובהתעלמות מהצעות לקידום מתווי כניסה שונים, עומדים לככב בראש קמפיין מיוחד שייצא לפני הבחירות", מבטיח בשיחה עם 'בחזית' גורם בברסלב שמבטיח הפתעות במעלה קמפיין הבחירות.

לדבריו, "אנחנו עומדים להזכיר לכולם את מה שהיה. צריך להבין שהצער מכיוון אריה דרעי שיודע מה שזה אומן ורבים מאתנו זוכרים את הדמעות שהוזיל כמים בראש השנה בקיבוץ, דווקא הוא, שממנו היה מצופה יותר מאחרים להבין את הרגישות ולפעול בענין, ברגע האמת דרעי לא היה שם לצדנו".

לדברי הגורם, "הכאב הוא עצום, שכן בניגוד לנציגים ביהדות התורה שאמנם לא התערבו ויצאו מגדרם לסייע לנו בשעת מצוקה ומשבר, אך אלו לפחות מילאו פיהם מים ולא זרקו לנו מלח על הפצעים בניגוד לשר דרעי".

אריה דרעי | צילום: דוד כהן, שאטרסטוק

דרעי אמר אז כי "כמי שהשתתף בקיבוץ מעל עשור, אף אחד לא צריך להסביר לי את חשיבות הקיבוץ באומן. אני עסוק יום וליל כדי למצוא פתרון שיאפשר את הקיבוץ השנה באומן. אולם צריך להבין כי אנחנו בשעת מגיפה וכל בתי כנסת בכל העולם מתפללים בקבוצות קטנות, אין אירועים גדולים וגם הקיבוץ המפואר באומן השנה לא יוכל להתקיים במתכונתו ויצטרך להיות במתכונת מצומצמת". אמירה שקוממה עליו חסידים רבים שאף יצאו להפגין סמוך לביתו.

כזכור, בשעה שאלפים היו תקועים בגבול אוקראינה ביטא חיליק פרנק בשיחה עם ערוץ 7 את זעם החסידים על הנציגות בישראל, "יש פה הרבה מצביעי ש"ס וג' שמרגישים שאריה דרעי יושב בבית ומה אכפת לו שיצלו פה עוד כמה אנשים. הוא לא יכול להתנער מהעובדה שחסידי ברסלב הספרדים הצביעו בבחירות מנדט וחצי לש"ס. זאת אוכלוסייה שצריך לדאוג לה ולכן התסכול מאוד מאוד גדול".

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. חבל שחסידי ברסלב יפעלו מרגשי נקמה. מה לאחרים אין דברים בבטן על הנציגים? בפועל בסוף אנחנו מבינים שהם הרע במיעוטו, ויש דברים חשובים ליהדות שצריך אותם שם בשבילנו. גם חסידי ברסלב צריכים שיהיה חוק גיוס נורמלי וכד'. נקמה היא יצר קטן וחסר שכל….
    יש לי הרגשה אישית שמאז הסיפור של אומן באופן כללי חסידי ברסלב החליטו "לנקום" ולא ללכת עם מסכות וכד' ולא להשמע לכללי הבריאות. וחבל…את מי דפקתם?

  2. לחסיד ברסלב אמיתי יש לזכור שאחרי הכל ולפני הכל השם ית' עושה הכל ,בידיעתו ואישורו של צדיק האמת הנ.נ.מ.ח ולכן אעפ"י שיש למחות כנגד כל חוסר כבוד או מאמץ לכל השתדלות אפשרית שהיתה ותהיה לקיום הקיבוץ הקדוש על ראש השנה וכלל השנה,המנעות מהשתתפות בבחירות היא גרמא גדולה וידועה לחיזוק והחרפת המצב.ווכל אחד יעשה על פי רבותיו-אין עוד מלבדו!!!!!!!!!!!

  3. המצב חמור פי כמה ממה שמתועד,
    הקנאים בברסלב לא מנצלים ואין להם צורך או יכולת השפעה על שאר הציבורים,
    אבל המצב הוא שכל ברסלבר נורמלי מתכנן לא להצביע כמחאה,
    שמעתי את זה באוזני מעשרות חברים ברסלבאים,
    והבעיה היא, שהם גם לא יאמינו להבטחות, שמכאן והלאה הדברים ישתנו,
    בגלל כמויות ההבטחות של הפוליטיקאים החרדים, שהתגלו כשקרים גסים,

  4. אכן, כחסיד ברסלב יכול לומר שהכתבה לא מבטאת מספיק עד כמה הכאב הזעם ותחושת הנקם קיימת בברסלב, בחירות האלו הפסדתם אותנו בגדול! בחירות חמישיות אם אכן יהיו, והם יתקיימו אחרי ראש השנה תשפ"ב זה כבר תלוי בנציגים שעד כה לא מייצגים אותנו…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים