שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » מורי הנהיגה והטסטרים לא יעבדו זמנית
בעקבות הסגר
במסגרת התקנות החדשות: קורסי נהיגה מונעת ורענון נהיגה לא יתקיימו, סניפי הרישוי ימשיכו לפעול במתכונת של הזמנת תור טלפוני ומכוני הרישוי והמוסכים יפעלו כרגיל
לימודי נהיגה | צילום: משרד התחבורה

בעקבות החלטת הממשלה על הסגר השלישי, הודיע משרד התחבורה כי החל מהיום בשעה 17:00, יבוטלו כל מבחני הנהיגה העיוניים ('תיאוריה') והמעשיים ('טסטים'), עד ל-24 בינואר 2021. בתקופת הסגר לא יתקיימו גם שיעורי נהיגה לתלמידים.

במסגרת התקנות החדשות: קורסי נהיגה מונעת ורענון נהיגה לא יתקיימו עד הודעה חדשה, סניפי הרישוי ימשיכו לפעול במתכונת של הזמנת תור טלפוני ומכוני הרישוי והמוסכים יפעלו כרגיל.

תלמידי הנהיגה שבחינתם בוטלה בעקבות הסגר, קיבלו הודעת SMS על הביטול והם ידרשו לקבוע מועד חלופי לבחינה. תלמידים אלה פטורים מתשלום אגרה עבור הבחינה הנוספת.

סניפי הרישוי בכל ברחבי הארץ ימשיכו לפעול במתכונת של זימון תור טלפוני, ללא קבלת קהל, כפי שהונהג בחודשים האחרונים. נהגים הנדרשים לקבל שירות במשרד הרישוי, יכולים להזמין תור טלפוני מראש, באמצעות אפליקציית MY VISIT, באתר משרד התחבורה או במוקד הטלפוני, ולקבל את השירות בטלפון באמצעות שיחה יזומה, במועד ובזמן שקבעו.

בין השירותים שניתן יהיה לקבל באמצעות הטלפון: חידוש רישיון רכב, מידע בנוגע לקורסי חובה, צווי ירושה, הפקדת כלי רכב, הפקדת רישיון נהיגה בגין פסילה, מידע אודות רישיון, העברת בעלות במקרים חריגים ומגוון פעולות נוספות. הנפקת רישיונות נהיגה קבועים (מפלסטיק), לאחר תשלום האגרה, תמשיך כסדרה.

נהגים שרישיונם נפסל בגין צבירת נקודות יוכלו לבצע את הליך טיעון הטענות באמצעות התור הטלפוני. במידה ויקבע תאריך לתחילת הפסילה, הנהג יוכל להפקיד את רישיון הנהיגה באופן מיידי, באמצעות הצהרת הפקדה באתר משרד התחבורה, תוך העברת ההצהרה לרשות הרישוי באמצעות הדואר האלקטרוני ולהתחיל את מניין ספירת הימים.

יצוין, כי כיום ניתן לבצע את מרבית פעולות הרישוי, באתר האינטרנט של המשרד, בעמדות השירות האוטומטיות (רשיומט), בסניפי דואר ישראל, וכן במוקד בטלפוני של משרד התחבורה (5678*) שימשיך לפעול בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 08:00 בבוקר ל-19:00 בערב.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, חתמה על תקנה הדוחה את התליית הרישיונות של נהגים המחויבים בקורסי נהיגה, עד לסוף שנת 2021. לפיכך, נהגים שחויבו בביצוע קורסי חובה, החל מחודש מרץ 2020 ולא יכולים לבצע את הקורסים בשל מגבלות הסגר, יוכלו להמשיך ולנהוג עד לסוף שנת 2021.

לתשומת לב הנהגים ותלמידי הנהיגה, חלק מתחנות הצילום למבקשי רישיונות נהיגה ממשיכות לפעול כרגיל, תוך שמירה על כל הנחיות משרד הבריאות. הציבור נדרש להתעדכן ישירות מול כל מפעיל של תחנת הצילום, על שעות הפעילות של התחנה, טרם הגעתו למקום.

מכוני הרישוי והמוסכים ימשיכו לפעול כרגיל, בכפוף לתקנות ולהנחיות משרד הבריאות. נהגי רכב פרטי הנדרשים לבצע מבחן רישוי שנתי לרכבם, יכולים להתעדכן ישירות מול מכון הרישוי בדבר שעות ואופן ההגעה. רשות הרישוי תמשיך לבצע בחינות מעשיות לטרקטורים, מכונה ניידת, מלגזות, אמבולנסים, רכבי ביטחון, משאיות ואוטובוסים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים