שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » "המודל נכשל" ורשת 'קופיז' סוגרת סניפים
משבר הקורונה
בעקבות משבר הקורונה מודל ה-5 שקלים ככל הנראה נפגע משמעותית מאחר והוא מבוסס על תנועה רבה של קונים • העסקים נסגרים והחנויות סוגרות את דלתיהן בפעם האחרונה
סניף של קופיז ברמת גן | צילום: Rakoon, ויקיפדיה

כשמודל ה-5 שקלים פרץ לחיינו בסערה בדמות חנויות ה'קופיקס' ו'הקופיז', היו שחשבו שזה הולך להיות הדבר הבא. "איך עד היום שילמנו יותר על שתיה?", שאלו רבים, אך היו כאלה שהיו סקפטיים לגבי המודל העסקי ולא האמינו כי הדבר יכול לשרוד.

במרוצת השנים עלה המחיר ל-6 שקלים ואף ל- 8 שקלים על מוצרים מסויימים, למרות שהדבר נוגד את הייחודיות של אותן החנויות, אך הדבר נעשה כדי שיוכלו לשרוד את המודל העסקי הרזה.

בתקופת משבר הקורונה, אין ספק שחנויות ועסקים עם מודל עסקי רזה נמצאים בסכנת כיליון תמידית, הניצנים נראו בשטח ורשת 'קופיז' הודיעה כי תסגור 8 מתוך 22 סניפיה עד סוף החודש.

לדברי בעלי הרשת, משה מזרחי, רבים מקרב סניפי הרשת, שמנתה בשיאה 55 סניפים, לא ישרדו את החודשים הקרובים. לפי מזרחי, בשיאה גלגלה הרשת 15 מיליון שקל בחודש ואילו כעת היא מגלגלת 1.7 מיליון שקל בחודש בלבד.

עד סוף יוני צפויים להיסגר סניפי הרשת בפתח תקווה, בנתניה (התחנה המרכזית), בכרמיאל, ברמת גן, בראשון לציון, ברחובות וכן שני סניפים בחיפה. לפי מזרחי, "אם המצב ימשך כך אני מאמין שבחודשיים הבאים עוד 7–6 סניפים יסגרו".

להערכת מזרחי, לא מדובר בבעיה נקודתית של 'קופיז' אלא במכה כללית שגרם משבר הקורונה לעסקים מסוגה: "כל סוגי הרשתות שמוכרות ב- 5-6 שקלים יסגרו את רוב הסניפים. מודל ה-5 שקלים לתפריט נכשל, התחום הזה הולך לקרוס טוטאלית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים