שיתוף
תגובות
חדשות » בעקבות לחץ בהתיישבות: פונה מאחז פלסטיני בשומרון
יהודה ושומרון
מאחז פלסטיני לא חוקי שהוקם סמוך לכביש 5 בשומרון פונה בעקבות לחץ מצד תנועת רגבים ותושבי יישובי מערב שומרון. יוסי דגן: צריך לחסל את הבניה הבלתי חוקית הערבית
מאחז פלסטיני

המאחז הוקם בסוף שנת 2021 בשטח C הנמצא בשליטה ישראלית בטחונית ואזרחית, בתחומי המועצה האזורית שומרון בפאתי הכפר ברוקין. עוד בראשיתו, פנתה מועצה אזורית שומרון באמצעות תנועת רגבים לרשויות האכיפה בדרישה לפנות את המבנה שהוקם במקום ונענו כי המקרה מוכר "ויאכף על פי הצורך ובהתאם לסדרי עדיפויות". במהלך השנה האחרונה לא נעשתה כל אכיפה במקום ובמקביל נוספו מבנים נוספים והמאחז התרחב תוך השתלטות על המרחב וקרבה משמעותית לכביש 5 חוצה שומרון, עורק תנועה מרכזי ביהודה ושומרון.

בחודשים האחרונים הופעל לחץ כבד על המינהל האזרחי לפנות את המאחז בטרם יתרחב עוד, מצד תנועת רגבים, המועצה האזורית שומרון וכן קבוצת תושבי גוש מערבא וועדות הקרקעות של הישובים בשומרון הפעילים בשמירה על שטחי C מהשתלטות פלסטינית. כאמור, בימים האחרונים פונה המאחז על ידי יושביו והשטח נוקה.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אומר: "אני מברך על השינוי בשטח, אולם אסור להסתפק בכך. יש לחסל את הבנייה הבלתי חוקית הערבית בכל האיזור ובכל שטחי C. לצערנו אנחנו עדים בשנים האחרונות לעלייה הולכת וגוברת של השתלטות על שטחי C של ה'רשות הפלסטינית' הרצחנית בסיוע האיחוד האירופי ותוך אוזלת יד כמעט מוחלטת של רשויות החוק בישראל. מדובר באיבוד שטחי מולדת וסכנה בטחונית שיהפוך לבכייה לדורות. על ממשלת ישראל להקים תוכנית חירום לטיפול בנושא".

ברגבים מברכים על המהלך ועם זאת טוענים כי יש להעמיד לדין את העבריינים על מנת למנוע הקמה מחודשת של המאחז. "המאחז בברוקין מהווה אחוז מזערי מתוך אלפי מבנים לא חוקיים של פלסטינים ביהודה ושומרון" אומר מנש שמואלי, רכז שטח ברגבים, "עם זאת, החשיבות של הפינוי היא הרבה מעבר לאותם מבנים שהוקמו שם בניגוד לחוק, היא אמירה של הרשויות בשמירה על קרקעות המדינה, יחד עם הבנת התרומה המשמעותית של תושבי היישובים הסמוכים שערניים למצב ושותפים לדרישה לאכוף את החוק. אנו מקווים לראות המשך אכיפה ביתר שאת, בדגש על מיקומים אסטרטגיים ביטחונית והתיישבותית."

ועדת הקרקעות של גוש מערבא מוסרת: "הרשות הפלסטינית עושה שימוש בבדואים, להשתלטות על עוד ועוד שטחים בשטחי c.
הנסיון להקים אצלנו 'חאן אל אחמר' חדש ליד כביש 5 בשטח שלנו, לא הצליח בפעם הראשונה ואנו שמחים שגם הנסיון השני נכשל, אם כי המאבק בהשתלטות הפלסטינית במערב השומרון עוד רב."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים