שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » בפדה-פוריה ביצעו ניתוח לשחזור לשון
ראשון מסוגו
לאחר שלושה שבועות אשפוז, גיטה מרגישה מצוין, "מאז הניתוח אני כבר לא סובלת מכאבים. אני שמחה שעשיתי את הניתוח, כי עכשיו אני יכולה לדבר"
חדר ניתוח | צילום: Africa Studio, שאטרסטוק

לאחרונה, נותחה לראשונה מטופלת בת 89 בניתוח מורכב להסרת גידול ממאיר ושחזור הלשון. ד"ר מוראד עבד אל ראזק, מנהל שרות מיקרוכירורגיה, מציין, "עד כה לא ניתחנו קשישים בניתוחים מורכבים מהסוג הזה בשל מורכבות הניתוח והסיכון למטופל. זו פעם ראשונה שהחלטנו לנתח חולה בגיל כה מבוגר, מאחר ובמקרה שלה האופציה של טיפול אונקולוגי בלבד לא הייתה נותנת מענה מספק. הניתוח היה הכרחי כדי לאפשר למטופלת להמשיך לתפקד, לבלוע, לאכול ולדבר".

גיטה סלע עברה ניתוח מורכב מאד שנמשך כ-8 שעות, פרופ' אבו אל נעאג' מסביר, "היה פה אתגר אונקולוגי המשולב בגיל המתקדם של גיטה, ניתוח כזה נחשב למאתגר אפילו במרכזים הגדולים בעולם. מדובר בגידול ממאיר בלשון בגודל של כ5 ס"מ. ביצענו כריתה של הלשון וביתור צווארי – הוצאה של בלוטות הלימפה מהצוואר ושחזור של הלשון עם מתלה מיקרו ווסקולארי מהירך".

ד"ר בר מאיר הוסיף: "ניתוח כזה מחייב צוות רב תחומי שיכול לבצע באותו ניתוח גם את כריתת הגידול וגם את השחזור".

לאחר שלושה שבועות אשפוז, גיטה מרגישה מצוין, "מאז הניתוח אני כבר לא סובלת מכאבים. אני שמחה שעשיתי את הניתוח, כי עכשיו אני יכולה לדבר, ולאכול בכוחות עצמי". פרופ' אל נעאג' מסכם: "זה ניתוח מורכב מאד שלשמחתנו עבר בהצלחה רבה, אנחנו מאד מרוצים מההחלמה".

במרכז הרפואי פדה-פוריה פועל צוות לניתוחי שחזור בראש ובפנים אותו מובילים פרופ' עימאד אבו אל-נעאג', מנהל המחלקה לכירורגיית פה פנים ולסתות, ד"ר ערן בר-מאיר, מומחה לכירורגיה פלסטית ומנהל הפלסטיקה, וד"ר עבד אל ראזק, מנהל שרות מיקרוכירורגיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים