שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » בפורד מציגים: 'וואלה פארקינג' אוטומטי
טכנולוגיה על גלגלים
הטכנולוגיה, אשר כרגע נמצאת בשלבי המחקר והניסוי, יכולה לשמש את הנהגים גם לטובת שליחת הרכב לשטיפה, לתחנות הטענה או אפילו למשלוח חבילות
תגיות: ,
חניה אוטומטית | צילום: פורד

בפורד, יחד עם חברות טכנולוגיה וספקי תשתיות, כולל חברת BOSCH, לוקחים צעד טכנולוגי נוסף ומדגימות בימים אלה יחדיו את הפוטנציאל של הרכב האוטונומי לא רק לטובת מציאת החנייה, אלא גם לביצועה. השירות מאפשר לנהגים להשתמש באפליקציית תמרון חנייה אוטומטי – והכל כאשר הנהג מחוץ לרכב.

הטכנולוגיה, אשר כרגע נמצאת בשלבי המחקר והניסוי, יכולה לשמש את הנהגים גם לטובת שליחת הרכב לשטיפה, לתחנות הטענה או אפילו למשלוח חבילות. פורד הציגה חדשנות טכנולוגית זו ב- IAA במינכן בימים אלו.

גודל החנייה הסטנדרטי באירופה נותר במשך שנים 2.44 מ' על 4.88 מ' בעוד שהרכבים הפכו לגדולים יותר ויותר. שירות החנייה האוטומטי יכול לאפשר לעד 20% יותר כלי רכב לחנות מבלי לגרום לנזק כתוצאה מצפיפות הרכבים או מפתיחות דלת.

כיצד זה עובד?

בשירות הוואלה אוטומטי, חיישנים טכנולוגיים שמותקנים ברכב תופסים את השליטה ברכב ומתמודדים עם כל התנועה שמתרחשת מחוץ לרכב עצמו, באמצעות תקשורת רכב-תשתיות חנייה.

החיישנים מזהים וממפים את הרכב לטובת ביצוע תמרון החנייה. אם התשתית מזהה דבר מה בדרכו של הרכב, כמו הולך רגל, רכב אחר או גורם מסכן, היא עוצרת את הרכב באופן מיידי. בעת ההגעה לחנייה, הנהג משאיר את הרכב באזור ייעודי ומשתמש באפליקציית ה-FordPass כדי להתחיל את הליך החנייה האוטומטי. כאשר הרכב חונה הוא יכול להפוך גם לנקודה להשארת חבילות, עם חברות שילוח שייגשו לרכב וישאירו את החבילה ותא ייעודי. בעתיד, שירותים נוספים יפותחו על מנת לאפשר נוחות ללקוח.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים