שיתוף
תגובות
חדשות » בפעם הרביעית- הנשיא האוקראיני התקשר לרוה"מ בנט
זלנסקי על הקו
הנשיא האוקראיני לא מרפה וממוקד מטרה, לשכנע את בנט להחליף את האקמול בנשק "תבור". ראש הממשלה עומד איתן בסירובו. סיוע הומניטרי- כמה שצריך. צבאית- ישראל בחוץ
ולדימיר זלנסקי ונפתלי בנט | צילום: אריאל זנדברג - Oleh Dubyna, שאטרסטוק

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שוחח היום (שלישי) שוב עם ראש הממשלה נפתלי בנט. זוהי השיחה הרביעית שהנתהלה בין המנהיגים מאז פרוץ המלחמה והפלישה הרוסית על אוקראינה.

מלשכתו של נשיא אוקראינה נמסרה הודעה לקונית ובה תיאר זלנסקי את התודות שהרעיף בשיחת הטלפון על ישראל. "שוחחתי עם בנט והודתי לו על מאמצי התיווך של ישראל"

אין זה סוד כי אוקראינה מנסה בכל דרך לשכנע את ישראל להעביר לה אמצעי לחימה מתקדמים, מיירטי טילים מתוצרת ישראלית, כלי נשק ומודיעין צבאי. כלי תקשורת עצמאיים באוקראינה, טוענים כי זלנסקי לא מוכן להתייאש וממשיך להפעיל לחץ על בנט בכל שיחה, אך בנט נותר איתן בעמדתו ולא מתכוון לזוז ממנה- סיוע הומניטרי- כמה שיותר. סיוע צבאי- לא יקרה.

גורמים אחרים במערכת המדינית אמרו כי ישראל יצאה ידי חובה בכך שגינתה מפורשות את רוסיה מספר פעמים כולל בעצרת האו"ם, על מנת לרצות את האוקראינים, אבל פוטין חשוב מידי אסטרטגית לישראל, שהדבר האחרון שהיא צריכה כעת זה משבר עם המעצמה הצבאית הגדולה בעולם, בתמורה למחיאות כפיים בקייב.

השגריר האוקראיני מפציע יום אחר יום על מסכי הטלווויזיה בישראל, ואומר באנגלית דיפלומטית ומנומסת כי אוקראינה מודה על התרופות והאוכל, אך מאוכזבת מישראל. הוא לא מפרט את סיבה האכזבה, היא ברורה לכל.

לא מן הנמנע שזלנסקייחייג לבנט גם מחר. בשיחה של השניים היום נמסר כי הם דנו על הדרכים לנסות ולהגיע להפסקת אש, אותה מנסים רוב מנהיגי המערב לקדם, כאשר בנט שחקן מרכזי במהלכים. הנסיונות הרבים הללו לא הניבו שום תוצאות ובכלי תקשורת בעולם דווח כי כל הכוחות הרוסיים ששהו על גבול אוקראינה כבר נמצאים בתוך השטח הטריטוריאלי של המדינה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים