שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » בצה"ל מעריכים: נסראללה נדבק בקורונה
נאום השיעולים
בצה"ל סבורים שזו הייתה טעות של מזכ"ל חיזבאללה. בזמן שניסה לאיים על ישראל נראה נסראללה חולה, חלש וכחוש
תגיות:
חסן נסראללה מזכ"ל חיזבאללה | צילום: תקשורת ערבית

בישראל מעריכים כי מזכ"ל ארגון הטרור חזבאללה חסן נסראללה נדבק בנגיף הקורונה כבר לפני כחודש וחצי – אולם משום שהוא מסרב להיבדק, אין אבחנה חד משמעית לגבי מצבו. ההערכה בצה"ל באה בעקבות "נאום השיעולים" שנשא אמש, שבו נראה נסראללה כחוש וחלש – ומתקשה לנשום.

גורמים בצה"ל אמרו כי הנאום היה "טעות אומללה שלו. נסראללה ניסה בנאומו לשדר מסרים מרתיעים לישראל בעודו נראה חולה, כחוש וחלש". במערכת הביטחון הזכירו כי זו אינה הפעם הראשונה – וגם כשנאם בתחילת מאי, לפני כשלושה שבועות, הוא סבל מקשיי נשימה, כך שלהערכתם לא מדובר בעניין נקודתי.

ידוע כי מזכ"ל חזבאללה מתגורר בתוך בונקר, ונפגש עם אנשי ארגונו בחדרים סגורים ומאווררים באופן מלאכותי. ידוע גם שרבים בצמרת חיזבאללה נדבקו בקורונה לפני כמה חדשים ואחדים מהם אף מתו מהמחלה. סביר מאוד להניח שנסראללה נפגש במהלך החודשים האחרונים במשכנו הלא מאוורר עם כמה מאלו שנדבקו וחלו.

ב'וואלה' צוטט גורם ביטחוני שאמר כי נסראללה היה מחויב לנאום ביום שציין 21 שנה לנסיגה מלבנון, "אבל במקום להפגין עוצמה הוא הראה חולשה. זה לא תורם לביטחון העצמי של פעיליו". עם זאת, הדגיש הגורם כי "אם הוא לא היה נואם בגלל מצבו הרפואי, זה היה מעורר עוד יותר דאגה בקרב פעילי הארגון".

גורם ביטחוני בכיר התייחס בימים האחרונים למצבו הרפואי של נסראללה, ואמר, ספק בצחוק-ספק ברצינות, כי "למרות שיש כאלה שמאחלים לנסראללה למות, אני מאלו שחושבים שנסראללה הוא גורם מרסן בלבנון ובאזור. לראייה, הגבול השקט באופן יחסי. אנחנו למודי ניסיון מלכתם של מנהיגים ובואם של כאלה קיצוניים יותר שאנחנו לא מכירים".

בתוך כך, ללא סיבה נראית לעין, ביומיים האחרונים מפיצים דוברי חיזבאללה סרטונים והודעות מאיימות על ישראל וצה"ל, בהיקף חריג בהשוואה לחודש האחרון ולשנה האחרונה בכלל. גורמי ביטחון העריכו כי רצף ההודעות המאיימות נועד לחפות על מצבו הרפואי של נסראללה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים