שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » בצה"ל סיכמו את שנת 2021 עם תכנית ל2022
בטקס אמש
בכנס השתתפו חברי פורום המטה הכללי, ושדרת הפיקוד המבצעית של צה״ל בכלל הזרועות והפיקודים, מרמת סגן-אלוף ומעלה – מפקדי הגדודים, היחידות, הטייסות, והשייטות
תגיות:
הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס | צילום: דובר צה"ל

כנס למידה מבצעי התקיים אתמול (ב׳) בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי. הכנס המבצעי הינו חלק מתהליך הלמידה המבצעית הסדורה שמטרתה שיפור הפעלת הכוח של צה״ל בכלל הגזרות וממדי הפעולה.

בכנס הוצגו לקחי הפעלת הכוח בגזרות השונות, לצד ניתוח אירועים מבצעיים על לקחיהם החיוביים והשליליים, הוצג בניין הכוח המבצעי מסיום מבצע ׳שומר החומות׳, וכמו כן, הוצגו העקרונות להפעלת הכוח והיעדים לשנת 2022.

בכנס השתתפו חברי פורום המטה הכללי, ושדרת הפיקוד המבצעית של צה״ל בכלל הזרועות והפיקודים, מרמת סגן-אלוף ומעלה – מפקדי הגדודים, היחידות, הטייסות, השייטות ומקבילהם.

היום נפתח בסקירות מקצועיות של ראש חטיבת המחקר, ראש החטיבה האסטרטגית וראש חטיבת המבצעים. חלק זה התמקד בסקירה מודיעינית רב-גזרתית, ובמהלכו הוצג אופן הפעלת הכוח של צה״ל בשנת 2021 והמסגרת האסטרטגית וכיווני פעולה לשנת 2022.

בחלקו השני של היום הוצגו עיקרי הלקחים החיובים והשליליים, מהפעלת הכוח, והעשייה המבצעית בגזרות השונות ובמערכה שבין המלחמות, על-ידי מפקדי הפיקודים ומפקדים נוספים.

בחלקו השלישי, התקיים שיח מפקדים עם הרמטכ"ל, בו התייחסו מפקדי השדה לשותפות הרב-זרועית שהועצמה באופן משמעותי בשנה האחרונה ולאתגרים השונים העומדים לפתחם בשנה הקרובה. כמו כן, הרמטכ״ל סקר וניתח את החוזקות והפערים הקיימים ברובד האסטרטגי והאופרטיבי לאור השנה שחלפה והתמקד ביעדים והאתגרים המבצעיים לשנת 2022.

מדברי הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי: "אני רוצה להביע הערכה רבה לפורום הנוכח כאן, אני פוגש אתכם, בשטח ובמטה, על בסיס שבועי, ומתרשם מהעשייה המסורה והאדירה שלכם – אתם אלו שעושים את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל. אנו נמשיך לגבות אתכם כשצריך, גם בשגיאות שנעשות במצבי לחימה, וגם למי שנענש וסיים את עונשו. לצד זאת, נבצע תחקירים נוקבים ומעמיקים, ונמדוד את עצמנו לפי הנורמות שאנחנו צריכים לפעול על פיהן, אך לא נעניש על שגיאה מבצעית. ארגון שדורש צדק ומצוינות בקרבו צריך כך לנהוג עם מפקדיו. צה״ל הוא ארגון מופת שמצוינות היא נר לרגליו – עלינו להביא לידי ביטוי בכל פעולה שלנו את המיצוי והמצוינות, להוביל מהלכים וליזום אותם, להתאמן בקבלת החלטות תחת לחץ ולאמן ולתרגל את חיילינו בכך.
רבים מכם ציינו היום במהלך השיח את המילה שותפות רב-זרועית, זהו ביטוי לתרבות בצה"ל וזוהי עדות לשיפור הארגוני ולתהליכים שביצענו בשנה האחרונה. אני מלא סיפוק מעבודתכם, עליכם להיות גאים בעשיה המשמעותית והחשובה שלכם״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים