שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ב'צהר' מבקרים את 'רפורמת הכשרות' של השר כהנא
ביקורת מבית
החותמים על המכתב הלינו כי לא התקיים עמם כל שיח מצד שר הדתות או מי מאנשיו בטרם התגבשות התוכנית בכדי ללמוד על האתגרים והפתרונות המיושמים בשטח
מתן כהנא | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא עוררה זעם וביקורת רבה בקרב הרבנות וציבור שומרי הכשרות, כאשר רובה של הביקורת הגיעה מהצד החרדי של המפה, הרבנים והפוליטיקאים, אך כעת גם הציונות הדתית מצטרפת למאבק ועשרות רבני ערים מביעים את מחאתם.

כאמור,  עשרות רבני ערים, רבני הישובים ורבנים אזוריים המפעילים מערכי כשרות בכל רחבי הארץ – כולם מהציונות הדתית – מפרסמים מכתב שבו הם מביעים את עמדתם המקצועית וקוראים לשינוי כיוון ברפורמת הכשרות המסתמנת ,זאת על מנת להביא לתיקון אמיתי ומועיל במערך הכשרות.

המכתב חריג גם ברשימת הרבנים המגוונת של החתומים עליו, ביניהם רבנים המזוהים עם ארגון רבני צהר שעל פניו תומך בחוק.

במכתבם קוראים הרבנים לשר כהנא בראש ובראשונה "לעצור ולפתוח בדיון מעמיק עם הרבנות הראשית ושלוחיה החפצים ביעול ובשיפור הנצרכים במערך הכשרות של הרבנות הראשית לישראל".

עוד הוסיפו הרבנים וציינו כי הם רואים עצמם "שותפים מלאים לכל המגיע בלב פתוח ובנפש חפצה לתקן", אך הבהירו כי "כובד הסוגייה המונחת על הפרק וההבנה כי מדובר בהחלטות בעלות השלכות כלל ארציות ושהשפעתן היא לדורות – מחייבת את כולנו דיון ממוקד ומשוחרר מכל שיקול זר לכשרות על מנת לוודא שהתוצאה תהיה לתיקון הרצוי כל כך".

החותמים על המכתב הלינו כי לא התקיים עמם כל שיח מצד שר הדתות או מי מאנשיו בטרם התגבשות התוכנית בכדי ללמוד על האתגרים והפתרונות המיושמים בשטח. גם רבנים מקרב החותמים שכן נפגשו עם השר אמרו כי עד כה לא היה מדובר בשיח פתוח עם נכונות לבחון את הכיוון הנכון לקידום ושיפור, אלא לכל היותר שמיעת הסתייגויות ותיקונים לתוכנית שאין נכונות לדון ביסודות שלה או להציע לה חלופות להשגת המטרות הרצויות וציינו כי "חבל יהיה אם בשל חוסר נכונות לבחון חלופות שכבר מיושמות בשטח, המוטיבציה של השר לתקן ולשנות תתבזבז על מתווה שיגרום נזק במקום תועלת".

במהלך הכינוס שקדם למכתב הציגו הרבנים את האופן בו מתנהל מערך כשרות הרבנות שבאחריותם ואת האופן בו הם מטפלים במקומותיהם בסוגיות כגון הפרדת זיקת משגיח-מושגח, פיקוח מיטבי על עבודת המשגיחים ועוד סוגיות כשרותיות רבות אחרות.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. צוהר " זה לא רבנות אלא אוסף אנשים בלי לדעת ובלי דת. רק להזיק. לי נראה כותרת לןמר דוחים את שר הדתות כדי להוכיח שאין קשר ביניהם. ההיפך משחקים אותה בנדמה.. העיקר לחסל אתהרבנות . קו מחשבה חדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים