שיתוף
תגובות
חדשות » בעוד בעולם מנסים להרגיע יוצא פוטין נגד הסנקציות
המלחמה נמשכת
עשרה ימים לתוך פלישת רוסיה לאוקראינה והלחימה בין הצדדים עוד נמשכת. נשיא טורקיה ארדואן הודיע שיבקש מפוטין לעצור את הלחימה על מנת "לתת סיכוי לשיחות"
חיילים אוקראינים במחסום | צילום: שאטרסטוק

גם היום נמשכת המתקפה הרוסית על ערי אוקראינה, מזה כעשרה ימים מאז שהחלה, אחרי שאתמול הצליחו הכוחות הרוסים לכבוש את חרסון וערים נוספות ולכתר ערים אחרות, בהן מריופול וחרקוב.

לראשונה מתחילת הלחימה, הרוסים הודיעו על הפסקת אש הומניטרית בערים הנצורות, במהלכה יתאפשר פינוי תושבים לצד תיקון תשתיות ואספקת מזון ומים. פינוי האזרחים החל בשעה 11:00 והיה אמור להימשך כחמש שעות, אך הופסק לאחר שהכוחות הרוסים עצמם לא כיבדו את הפסקת האש, וזאת על פי הרשויות באוקראינה.

יצוין כי במהלך היום טענה בריטניה כי הפסקת האש שהציעה רוסיה הייתה ככל הנראה ניסיון להסיט את הגינוי הבינלאומי, וזאת בהמשך לדיווח על השיחות שעורך כעת ראש הממשלה בנט עם הנשיא פוטין ובצל הדיווחים כי סבב השיחות השלישי בין הצדדים יתקיים ב-7 במרץ.

בההלך הלחימה היום דיווח ארגון הבריאות העולמי כי שישה נהרגו במתקפה רוסית על מוסדות רפואיים, עוד דווח היום על ידי הרשויות בקייב כי כוחות הצבא הרוסי השתלטו על בית חולים פסיכיאטרי סמוך לעיר.

גם ברוסיה החלו היום מדווחים על התקדמות הכוחות הרוסיים היום באוקראינה, על פי הדיווח הרוסי נאמר כי "כוחותינו השתלטו על בסיס צבאי אוקראיני סמוך לעיר חרסון".

יצויין כי הנשיא פוטין עצמו התייחס היום ללחימה ואמר כי לא ביצעו גיוס מסיבי לצבא הרוסי. "אין מגויס אחד ואנחנו לא מתכננים שיהיה", אמר פוטין. "הצבא שלנו ימלא את כל המשימות. אני לא מפקפק בזה בכלל. הכל הולך לפי התכנון". בנוסף, הוא טען כי אין רצון רוסי לכפות משטר צבאי על אזורים שנכבשו באוקראינה. פוטין אף הוסיף ואמר כי ""הסנקציות האלה שמוטלות דומות להכרזת מלחמה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים