שיתוף
תגובות
חדשות » בצפון חוששים מפני אסון מתקרב של רעידת אדמה
דאגה בצפון
ראש עיריית צפת שוקי אוחנה: "רעידת אדמה עוצמתית זו לא שאלה של אם תהיה, זו שאלה של מתי תהיה"
רעידת אדמה | צילום: Inked Pixels, שאטרסטוק

אמש והבוקר, התרחשו 2 רעידות אדמה נוספות בצפון הארץ סמוך לבית שאן, אלו כאמור מצטרפות לעוד 2 שהיו בחודש האחרון. די אם נזכיר את הדו"ח שפרסמנו אמש ב'בחזית' של מרכז המידע והמחקר בכנסת אודות כישלון תכנית תמ"א 38 ברחבי הארץ, בכדי שנבין את מקור חששם הבוקר של ראשי הרשויות בצפון הארץ.

ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה שכבר לפני כחודש אז התרחשו גם כן 2 רעידות אדמה בפרק זמן של פחות מ-24 שעות קרא לממשלת ישראל להיערך בעיקר בגליל הבהיר:  "4 רעידות אדמה בפרק זמן של כחודש אחד זה הרבה מעבר לנורת אזהרה. לפני שבוע חנכנו עם שר השיכון פרויקט במסגרתו חיזקנו 9 בניינים וכעת אנחנו בעבודות לחיזוק 2 בניינים נוספים אך חצור הגלילית ושכנותיה נמצאות על השבר הסורי אפריקאי ואזור זה הינו בעל סכנה גבוהה מאוד מפני רעידות אדמה משמעותיות.

"יש צורך גדול מאוד לחזק עשרות בניינים, יש לנו בחצור הגלילית בניינים שנבנו בשנות ה 50 ונמצאים בסכנה. אני קורא למדינת ישראל להקצות תקציבים במיידי לחיזוק הבניינים הוותיקים. ההיסטוריה מוכיחה כי אחת למאה שנה מגיעה רעידת אדמה משמעותית, הרעידה האחרונה הייתה לפני כ-100 שנים, בואו נתפקח נעשה את זה בזמן ובהקדם לפני שיהיה חלילה מאוחר מידי".

ראש רשות נוסף המודאג מאוד מהמצב הוא ראש עיריית צפת שוקי אוחנה, שכאמור ממוקמת על הר ובעבר נחרבה ברעידת אדמה משמעותית, "כל יום שעובר מקרב אותנו לרעש אדמה משמעותי וגדול, הבוקר קיבלנו תזכורת נוספת לסכנה האדירה המתדפקת על דלתנו. על המדינה להערך ברצינות רבה לרעידת אדמה – זה האתגר הגדול של הצפון, לא פחות ממלחמת לבנון השלישית.

"הסכנה הגדולה הינה באזור הגליל הן מבחינת הקרבה לשבר הסורי אפריקאי והן מבחינת האופי ההררי של האזור וריבוי מבנים וותיקים. רעידת אדמה עוצמתית זו לא שאלה של אם תהיה, זו שאלה של מתי תהיה. ערי הצפון לא יכולים להתמודד עם רעידת אדמה לבדם. אנו דורשים מהמדינה לטפל בסוגיה במידי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים