שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בקבוקי תבערה הושלכו לדירה בשיכון חב"ד
הטרור בלוד
שלושה בקבוקי תבערה נזרקו לעבר בית בשכונת שער העיר. התושבים היו ערוכים עם מטפים בעקבות המהומות בזמן המבצע, ובתוך זמן קצר הצליחו להשתלט על האש שפרצה
השלכת בקבוק התבערה לבית בלוד | צילום: באדיבות המצלם

פורעים ערבים השליכו הלילה (בין חמישי לשישי) שלושה בקבוקי תבערה לעבר בית בו מתגוררת משפחה יהודיה ברחוב בעל התניא שבשכונת שער העיר בלוד. אף אחד מבני המשפחה, שישנו באותה שעה בביתם, לא נפגע בתקרית. המשטרה פתחה בחקירה, וטרם נעצרו חשודים.

תושבי השכונה הסמוכה לתחנת הרכבת בעיר, שמתאפיינת בעיקר בתושבים בני קהילת חב"ד, נערכו מבעוד מועד למקרי חירום לאור הפרעות האחרונות בעיר והחזיקו מטפי כיבוי אש בבית. הם הצליחו להשתלט על הלהבות. האירוע התרחש לאחר שהמשטרה צמצמה כוחות בעיר המעורבת.

מטעם התושבים נמסר כי "3 בקבוקי תבערה הושלכו לפני מספר דקות על דירת מגורים בה ישנה משפחה, בשכונת שער העיר הסמוכה לתחנת הרכבת בעיר לוד. מרבית התושבים בשכונה זו הם מקהילת חב"ד. התושבים שנערכו מבעוד מועד לתרחישי הפרעות החזיקו מטפים בבתים והשתלטו על האש".

מהמשטרה נמסר כי "במהלך הלילה הושלכו בקבוקי תבערה לעבר בניין ברח' בעל התניא בלוד. לא היו נפגעים, נגרם נזק קל. המשטרה פתחה בחקירת האירוע".

הבית בלוד לאחר כיבוי הלהבות

תושב השכונה מאיר ליוש אמר כי "השכונה בה נזרקו בקבוקי התבערה הלילה, היא לא שכונה של "הגרעין התורני הבזוי והכובש", שיש מי שאומר שהוא מקור בעיותיה של מדינת ישראל בכלל ולוד בפרט. בצד השני של העיר, שכונה של חסידות חב"ד, לא שכונה מעורבת, הומוגנית, יהודים חסידים מתוקים. שלא יבלבלו לכם את המוח – זו שנאת יהודים נטו".

לדבריו, "שלא יהיה לכם ספק – זה מה שהיה קורה לתושבי הציפורן לפני שבועיים, באירוע הירי. אם הם לא היו יורדים למטה, במטאטאים ופיג'מות, ומגנים על הבית שלהם נגד את ההסתערות עם בקבוקי התבערה זה מה שהיה קורה להם. בקת"בים לתוך בית בו ישנות משפחות שלמות עם ילדים קטנים. תזכרו את זה".

ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, וחבר מועצת העיר עמיחי לנגפלד, בזירת האירוע | צילום: באדיבות המצלם

התקרית התרחשה כשבועיים לאחר התפרצות של התפרעויות בעיר המעורבת, כאשר תושבים ערבים רבים תקפו רכוש יהודי וציבורי ברחבי העיר, ויידו אבנים לעבר עוברים ושבים בעיר. במהלך ההתפרעויות נרצח יהודי אחד, יגאל יהושע הי"ד, שהותקף באבנים במכוניתו, ומותו נקבע כשבוע לאחר התקרית בבית החולים.

תושבי שכונות לוד שיגרו אתמול פנייה דחופה למפכ״ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, והתריעו מהתלקחות מחודשת של הפרעות בעיר. המכתב מגיע לאור החלטה של משטרת ישראל לאפשר את קיומן של שתי הפגנות זעם במהלך סוף השבוע. התושבים כתבו למפכ"ל: "אנו מתקשים לקבל את ההחלטה חסרת האחריות ומסכנת החיים לאפשר שתי הפגנות זעם בליבה של העיר לוד".

התושבים הוסיפו כי רק בימים האחרונים החל לחזור לאיטו שקט מתוח בעיר, לאחר שבועות קשים ואלימים אשר גבו קורבנות. "לצערנו, בצורה שאינה מתקבלת על הדעת בחרתם לאפשר קיומם של אירועים נפיצים שיכולים להלהיט מחדש את האווירה ולסכן את חיי התושבים. אנו קוראים לך להפעיל שיקול דעת ולמנוע אסון נוסף אשר עלול להתרחש בשל ההפגנות".

מטעם תושבי העיר נמסר: "שוב נראה שבחרו להפקיר את דמם של תושבי העיר. הפעם אף אחד לא יוכל להגיד שהכתובת לא הייתה על הקיר. אנו מתריעים בפני הממשלה ומשטרת ישראל: אל תתנו למצב הנפיץ בעיר להתלהט ובכך לפגוע בביטחון תושבי העיר".

סגן השר פרוש בתגובה על בקבוקי התבערה שהושלכו הלילה לשכונת ׳שערי העיר׳: ״המדינה חייבת לטפל בפורעים בלוד ביד קשה. לא ייתכן שתושבים בעיר בישראל יפחדו לצאת מבתיהם ויהיה עליהם לארגן משמרות בכדי להגן על משפחותיהם. אשוחח עם השר לבטחון פנים ומפכ״ל המשטרה ולדרוש מהם נוכחות משטרתית בכדי להחזיר את השקט לעיר לוד״.

חבר הכנסת אופיר סופר מסיעת "הציונות הדתית" כתב הבוקר בטוויטר: "ההפגנה בלוד לא מתקרבת להיות פעולת מחאה לגיטימית, אלא יותר מופע הסתה משלהב. בקבוקי התבערה, זריקות האבנים וגם אירועי הירי ימשיכו, כל עוד משטרת ישראל לא תחליט לנצח את הטרור".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי על הניסיונות לשרוף הלילה משפחות יהודיות בלוד: "מצפה מכל יפי הנפש והמתחסדים להוציא גינוים לניסיונות הרצח של מחבלים אשר ניסו הלילה לשרוף משפחות חסידי חב"ד המתגוררות בלוד. תושבי לוד היקרים, כולנו אתכם ומחזקים את ידכם. אני קורא למפכ"ל המשטרה ולשב"כ לנקוט ביד קשה כנגד אותם מחבלים ולהכניסם מאחורי סורג ובריח".

ח"כ ניר אורבך בתגובה להשלכת בקבוקי תבערה בלוד על בית של יהודים: "בנס לא היו נפגעים. אבל שלא נתבלבל המטרה הייתה שיהיו. אם לא בגוף אז בנפש, אם לא בנפש ברכוש. משטרת ישראל אל תאפשרי הפגנות שבקלות יכולות לצאת משליטה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים