שיתוף
תגובות
חדשות » בקואליציה מעריכים: זועבי לא תתמוך בהפלת הממשלה
אופטימיות זהירה?
בקואליציה מקווים להגיע להסכמות עם זועבי, ובאופוזיציה מחדשים את המגעים עם עריקים פוטנציאלים נוספים במטרה לזרז את הפלת הממשלה
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

ממשלת בנט-לפיד פותחת מחר עוד שבוע פוליטי גורלי, בו היא תנסה להתמודד לראשונה עם הפיכתה לממשלת מיעוט ועם השלכות פרישתה של ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי (מרצ). גורמים בקואליציה הביעו אופטימיות זהירה מהמגעים והשיחות עם הח"כית הפורשת ממרצ ואומרים כי היא העבירה מסרים חיוביים לפיהם לא תתמוך בהפלת הממשלה או בפיזור הכנסת.

בקואליציה מקווים שניתן יהיה להגיע עם זועבי להבנות על שיתוף פעולה נקודתי תמורת תכניות ותקציבים לחברה הערבית. מי שמוביל את השיח מולה הוא יו"ר רע"ם מנסור עבאס, שנרתם לפתרון המשבר וקרוב אליה הרבה יותר מאנשי מפלגתה.

לפי בכירים בקואליציה, רינאווי זועבי העבירה מסרים לפיהם היא לא תתמוך בהפלת הממשלה או בפיזור הכנסת, אך במרצ עדיין לוחצים עליה להתפטר ולפנות את מקומה בכנסת. מחר (ראשון) היא צפויה להיפגש גם עם יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, לראשונה מאז הודעת הפרישה.

גם השר לפיד צפוי להמשיך לחפש דרכים לפתרון המשבר וגם במינויה של זועבי לקונסולית בשנגחאי. לפיד מינה את רינאווי זועבי לתפקיד כבר בחודש פברואר, בעקבות הצבעותיה נגד הקואליציה בכנסת, והיא הייתה אמורה להתפטר בהמשך מהכנסת ולנסוע לשליחות.

במכתב הפרישה מהקואליציה שפירסמה רינאווי זועבי ביום חמישי היא הודיעה שהיא מוותרת על המינוי, כשברקע דיווחים על עיכובים וקשיים באישור המינוי בנציבות שירות המדינה לאור עמדות והתבטאויות עבר שלה על המדינה וסמליה. לפיד שוחח עם רינאוי זועבי ביום חמישי והבהיר לה שהמינוי בהחלט על הפרק ושהוא לא מתכוון לסגת ממנו, ובפגישה הם צפויים לדון בנושא.

בעקבות הפרישה ממרצ, שהשאירה את הקואליציה עם 59 אצבעות בלבד, באופוזיציה אמרו שיעלו ביום רביעי הקרוב הצעת חוק לפיזור הכנסת, אך החלטה סופית בנושא תתקבל רק אם יהיה מובטח לחוק רוב. באופוזיציה מנסים לנצל את הטלטלה שנוצרה כדי להפעיל לחץ על עריקים אחרים; לפי גורמים בליכוד, אחרי פרישת רינאווי זועבי, המגעים עם אנשי ימינה ותקווה חדשה התחדשו במטרה לזרז את הפלת הממשלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים