שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בקואליציה סיכמו על "פתרונות הומניטריים"
חוק איחוד משפחות
ראש הממשלה בנט והשרים שקד ואלקין נפגשו עם ח"כ עבאס – אך לא הגיעו להסכמות • מסתמן: סיכום בקואליציה על "חוק איחוד משפחות", מקרים הומניטריים יוחרגו
תגיות:
מנסור עבאס, נפתלי בנט ויאיר לפיד חותמים על ההסכם הקואליציוני | צילום: רע״מ

בקואליציה כינסו אמש (שני) ישיבה בניסיון לפתור את משבר חוק איסור איחוד משפחות: אל שרת הפנים איילת שקד, יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן מימינה, מ"מ יו"ר הקואליציה בועז טופורובסקי מיש עתיד, יו"ר רע"מ מנסור עבאס והשר המקשר בין הממשלה לכנסת זאב אלקין הצטרף ברגע האחרון ראש הממשלה נפתלי בנט.

ב'חדשות 12' דווח כי בפגישה לא הושגו הסכמות ולא נמצא פתרון קונקרטי, אך יש הבנה שחייבים לשמור על המשמעות הקואליציונית וסוכם להמשיך בהידברות. בקואליציה מבינים כי אסור להם לתת לאופוזיציה את הניצחון בקרב על החוק והחליטו על מציאת "פתרונות הומניטריים".

בין האפשרויות שנשקלות: לדחות את ההצבעה לסוף השבוע הראשון של חודש יולי, ובכך ליצור חלון זמן להידברות עם חברי הכנסת מתוך הקואליציה שהודיעו כי לא יתמכו בהארכת החוק – כל סיעת רע"ם, ח"כ מוסי רז (מרצ) וח"כ אבתיסאם מראענה (העבודה).

ב'כאן חדשות' דווח כי הפתרון שנידון לפתרון המשבר כעת הוא שרע"ם לא תמנע את העברתו, בעוד ששקד, בהיותה שרת הפנים, תתחייב באופן פומבי לפתור בעיות הומניטאריות בחברה הערבית. במהלך יום האתמול אנשי אלקין פנו לח"כים של רע"ם בנפרד כדי לשכנעם להימנע בהצבעה.

מהצד השני, הצד הימני של הקואליציה, נמצאת שרת הפנים איילת שקד – שיישום החוק כלול בתחום משרדה. היא וחבריה לסיעה מתנגדים נחרצות לשינויים. למשל, לרעיון שעלה, להתחיל בוועדת החוץ והביטחון בכנסת דיונים לקראת רפורמה מקיפה שתקבע הקלות מסוגים שונים בחוק – כמו לצורכי טיפול רפואי, הנפקת רישיון נהיגה, או אפילו אישורי התאזרחות למי שנמצאים בארץ כבר שנים ארוכות.

אז הוצע רעיון אחר – ששקד תתחייב בפני רע"ם שכל עוד היא שרת הפנים, היא תדאג שיאושרו בקשות הומניטריות פרטניות לחריגות מהחוק. אלא שברע"ם, די כצפוי, רואים בזה התחייבות שכתובה על הקרח.

בליכוד החליטו כי יציגו מנגד את "חוק-יסוד: ההגירה לישראל" – שמטרתו לעגן את מניעת איחוד המשפחות בחוק של קבע – בהמשך השבוע. במקביל, הם מסרבים לומר איך יצביעו על חוק איחוד משפחות עצמו – כנראה רוצים להשאיר את הקואליציה באפלה‎.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים