שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בקואליציה שוקלים לדחות את ההצבעה
חוק איחוד המשפחות
מחשש שלא יושג רוב: הקואליציה מתכוונת לדחות ליום רביעי את ההצבעה על חוק האזרחות. אל ההתנגדות הצטרפה חברת הכנסת ממפלגת העבודה אבתיסאם מראענה
נפתלי בנט, יאיר לפיד, בני גנץ, גדעון סער, אביגדור ליברמן | צילום: אריה לייב אברמס

בקואליציה שוקלים היום (ראשון) לדחות את ההצבעה על חוק איחוד משפחות ליום רביעי, בשל אובדן הרוב. במקביל, נמשכות השיחות עם חברי הכנסת של רע"מ שהודיעו כי הם מתנגדים לחוק, וכך גם עם חברי הכנסת מוסי רז ועיסאווי פריג' ממרצ ואיבתיסאם מרעאנה מהעבודה, שהסתייגו ממנו. זאת, במטרה לבחון האם ניתן לאפשר "הקלות" בחוק כדי לקבל את תמיכתם.

"בואו נדבר על 3 דברים מהותיים שניתן לשנות בהוראת השעה בחוק איחוד המשפחות", כתבה מראענה בחשבון הטוויטר שלה. "לאפשר לבני הזוג הפלסטינים לנהוג ברכב בשטחי ישראל. לאפשר להן/ם ביטוח בריאות ממלכתי ולהעניק אזרחות ל-2000 המשפחות שהגישו בקשת איחוד משפחות לפני שחוקק החוק ב-2003".

החוק נועד לעגן הוראת שעה מ-2003 שאוסרת על איחוד משפחות בין ערבים ישראלים לפלסטינים, או במילים אחרות מונעת מתן אזרחות או תושבות לפלסטינים שנשואים לערבים ישראלים. הוראת השעה הזו מוארכת כבר 18 שנים, ובעוד כשבוע וחצי תוקפה פג.

ההצבעה צפויה להידחות בשלב ראשון ליום רביעי, ואם לא יושגו הסכמות תדחה שוב לשני הבא. הוועדה שאמורה לדון בחוק היא ועדת הפנים בראשות עבאס יחד עם ועדת החוץ והביטחון – ולכן מנסה הקואליציה להעביר את החוק לוועדה אחרת, שם יש לה שליטה מלאה. באופוזיציה כאמור לא מוכנים לסייע בהצבעה.

שר הבינוי והשיכון, שר ירושלים ומורשת, השר המקשר בין הממשלה לכנסת וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני זאב אלקין התייחס היום לחוק איסור איחוד משפחות ואמר: "אני מתפלא על אנשי הליכוד והציונות הדתית, שבמשך שנים הצביעו בעד החוק הזה והיום, רק בשביל תרגיל פרלמנטרי הם מוכנים לסכן את ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

"ביטחון אזרחי מדינת ישראל צריך לגבור על הכל ובטח על הרצון לבצע תרגיל פרלמנטרי. בליכוד, בציונות הדתית ובמפלגות החרדיות חייבים להתעשת ולהבין שהמשחק בביטחון מדינת ישראל חייב להישאר מחוץ לתחום. אני מקווה שהשכל הישר יגבר ולא ישחקו פה בביטחון אזרחי מדינת ישראל, כי אם יהיו טרוריסטים שיסתננו לשטחנו בגלל שהחוק הזה לא יעבור, הם לא יבחינו בין תומכי נתניהו למתנגדי נתניהו כשהם יבצעו פה פיגוע חס וחלילה. בסופו של יום, זו המדינה של כולנו".

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד אמר בכאן רשת ב כי מפלגתו טרם החליטה אם לתמוך בחוק, אך מרבית חבריה סבורים שלא צריך לסייע לממשלה ולא מעוניינים להעניק לה רשת ביטחון. "איני סומך על הקבינט הביטחוני והמטרה הכי חשובה שלנו כעת היא להפיל את הממשלה הלא טובה הזו", אמר זוהר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים