שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » בקנדה אישרו לחסן ילדים – ישראל שוקלת להצטרף
ראשונים בעולם
האישור ניתן לאחר מחקר של החברה שהראה אחוזי יעילות גבוהים מאוד בקרב ילדים. מפייזר נמסר כי "יעילות החיסון היא 100% והילדים מגיבים לו בצורה טובה"
תגיות: ,
חיסון ילדים | צילום: Jelena Stanojkovic, שאטרסטוק

קנדה אישרה היום את מתן החיסון נגד קורונה לילדים בני 12 עד 15, בכך הופכת קנדה למדינה הראשונה בעולם שמאשרת את החיסון עבור בני נוער. האישור ניתן לאחר מחקר של החברה שהראה אחוזי יעילות גבוהים מאוד בקרב ילדים, וכמעט ללא תופעות לוואי. כזכור עד עכשיו אושר החיסון של פייזר לנערים מגיל 16 ומעלה.

בימים אלו בוחן ה-FDA את המידע שהגישה חברת פייזר אודות יעילות החיסון. בסוף מרץ מסרה פייזר כי במחקר שנערך בקרב 2,260 ילדים בני 12 עד 15, יעילות החיסון היא 100% והילדים מגיבים לו בצורה טובה. פייזר ביקשה להחיל את אישור החירום של ה-FDA שניתן לחיסון לבני 16 ומעלה, גם על החיסון לילדים. חיסון הילדים הוא צעד מרכזי בהעלאת שיעור המחוסנים באוכלוסייה.

בחברה עדכנו כי הילדים סבלו מאותן תופעות לוואי שסבלו צעירים מעל גיל 16, ובמיוחד לאחר המנה השנייה. במסגרת המחקר תמשיך פייזר לבצע מעקב אחר המשתתפים במשך שנתיים כדי לבחון את ההשפעות ארוכות הטווח של החיסון. פייזר אינה החברה היחידה שברצונה להוריד את גיל המתחסנים, והתוצאות מהמחקר שערכה חברת מודרנה בחיסון ילדים צפויות להתפרסם בחודשים הקרובים.

בישראל לעומת זאת כבר ניתן אישור חריג על מנת לחסן בני 12 ומעלה המשתייכים לקבוצות סיכון, כגון השמנת יתר, פגיעה ריאתית, סוכרת, טיפול כימותרפי או בני בית המשתייכים לקבוצות סיכון. חיסון ילדים הוא קריטי לבלימת המגפה ופתיחה נרחבת של בתי הספר ברחבי העולם. החוקרים אף מצאו כי רמות הנוגדנים בקרב הילדים שחוסנו היו גבוהות אף ממה שנצפה במחקרים הקודמים.

כעת שוקלים בישראל לאמץ גם כן את המהלך, ולהתחיל בחיסון ילדים בגילי 12-15 גם לאלו שאינם בקבוצת סיכון. ד"ר דורון דושניצקי, מומחה לרפואת ילדים וחבר הוועדה המייעצת במשרד הבריאות אמר: "הנהלת משרד הבריאות תלמד את האישור לשעת חירום של ה-FDA ותוודא אם יש או אין סייגים. "בהתאם לכך הדברים יועברו ויוצגו לצוות לטיפול במגפות ולוועדה המייעצת לחיסונים. שם יתנהל דיון ותתקבל ההחלטה אם לאשר את החיסון בישראל".

ראשי כלל המפלגות בכנסת קיבלו הבוקר מכתב מטעם מועצת החירום הציבורית למשבר בקורונה, גוף אשר מורכב מרופאים ומדענים בכירים, שבו הפצירו בח"כים להתעמק בנתוני התחלואה לפני קבלת ההחלטה על חיסון ילדים בגילי 12 עד 15 בישראל, בכפוף לאישור FDA. הסיבה: תופעות לוואי חריגות שהתגלו בקרב מתחסנים. "לא מדובר בקשר אקראי בין החיסון לתופעות", התריעו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים