שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בקרוב: הסוף לאיכוני השב"כ
דיווח
התנאים לסיום השימוש בכלי זה: פחות מאלף נדבקים ביום או ירידה של היקף איתור החולים למתחת ל-5%. הערכה: הדבר יקרה בעוד כשלושה שבועות
תגיות:
טלפון חכם | צילום: Kostenko Maxim, שאטרסטוק

משרד הבריאות הסכים להפסקת איכוני השב"כ, אך ורק לאחר שמספר הנדבקים היומי יירד מתחת ל-1,000, או כשהיקף איתור החולים מצד השב"כ יירד אל מתחת ל-5% למשך שלושה שבועות – כך דיווחה כתבת הבריאות של 'ישראל היום' מיטל יסעור בית-אור.

ההערכות הן שהדבר צפוי לקרות בעוד כשלושה שבועות, אז יופסקו האיכונים לחלוטין. האיכונים יבוצעו החל משבת באופן מוגבל, רק עבור חולי קורונה המוגדרים כ"מתחמקים" מחקירות אפידמיולוגיות.

ההחלטה התקבלה בוועדת השרים לענייני שב"כ, בהתאם לפסיקת בג"ץ, שלפיה האיכונים יחולו רק על מי שלא ישתפו פעולה בחקירה אפידמיולוגית. בוועדה נקבע כי יאוכנו מי שידווחו על אפס מגעים, או מאומתים שלא ניתן היה ליצור עימם קשר או לערוך להם חקירה אפידמיולוגית.

יו"ר הוועדה, השר אלי כהן אמר כי: "ההחלטה על שימוש סלקטיבי בכלי השב"כ היא הודות למערך התחקור האפידמיולוגי האנושי, למבצע החיסונים ולמגמת הירידה בתחלואה. השימוש בכלי השב"כ עד עתה היה חיוני במאבק בנגיף הקורונה, ובזכותו אותרו 100 אלף חולים ונמנעו יותר מ-98 אלף חולים חדשים, 2,000 חולים במצב קשה ו-750 מקרי תמותה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים