שיתוף
תגובות
לאישה » בקרוב נדע האם דובדבן נחשב לסופר פוד
שתהיי בריאה
מסתבר כי הדובדבן הוא לא רק פרי טעין ועסיסי, הוא גם פרי בעל ערך תזונתי גבוה, עשיר בוויטמינים, סיבים תזונתיים, ברזל, סידן ומגנזיום ועוד חומרים טובים אחרים
דובדבנים | צילום: Melica, שאטרסטוק

כבר חמש שנים שד"ר ג'וליאנה נוראטו, חוקרת את הדובדבנים. פרי מתוק, קטן וטעים שייתכן ויחשב לאחד ממאכלי הסופר פוד. המחקר מנסה להבין בעיקר את השפעת הפרי על השמנת יתר והפרעות מטבוליות. על אותה הדרך גילו כי ככל הנראה ישנה השפעה חיובית גם עבור חולי לב וסוכרת.

מסתבר כי הדובדבן הנו פרי בעל ערך תזונתי גבוה, עשיר בוויטמינים, סיבים תזונתיים, ברזל, סידן ומגנזיום. בנוסף לכל אלו, יש בו באנתוציאנינים – פיטוכימקלים המגנים מפני חומרים מסרטנים ושומרים על מערכת הלב וכלי הדם. הוא עשיר ב- 17 נוגדי חמצון שונים, כאשר העיקרי בהם הוא קוורצטין – אשר תורם רבות להצערת העור, מאט את תהליך ההזדקנות, תורם לבריאות הלב, מייעל את תהליכי ניקוי הרעלים המזיקים לגופנו ומסייע להקל על שפע תופעות; מדלקתיות יתר ועד ללחימה באלרגיות. מחקרים הוכיחו כי דובדבנים מסייעים להתמודד בעיקר עם כאבי שרירים, הנגרמים עקב מאמץ ופעילות גופנית מרובה. מחקר מ- 2010 הוכיח כי אנשים ששתו מיץ דובדבנים יומיום במהלך אימונים למרתון, עשיית המרתון ושבוע אחריו – חוו פחות נזקים וכאבים בשרירים שלהם, לעומת מתאמנים שלא שתו מהמיץ. מנה מומלצת לצריכת כמות שתספק את כל הטוב הזה, היא כ- 7 דובדבנים ביום או כוס של מיץ דובדבנים.

אז איך הוא עוזר לרדת במשקל? ככל הנראה בשל העובדה שהנו בעל מדד גליקמי נמוך התורם לפירוק איטי של המזון ושומר על רמות סוכר מאוזנות בדם. דבר נוסף שמצאו בפרי הדובדבן, כי הנו עשיר בפקטין, סיב תזונתי שמצוי בריכוזים גבוהים בקליפה של פירות אדומים כמו פירות יער, תותים, גוג'י ברי (שגם נחשב למזון על) ועוד. עד היום מחקרים בנושא הוכיחו כי פקטין משמש תרופה לירידה בכולסטרול ולהרס של תאי סרטן הערמונית וסרטן המעי הגס.

יש גם הטוענים שאנשים הסובלים מקשיי שינה יכולים להיעזר בדובדבנים המכילים כמות גבוהה יחסית של מלטונין, נוגד חמצון טבעי שנקרא גם הורמון לילה. רגע, לפני שתרוצו לקנות דובדבנים כדי לישון טוב בלילה, שימו לב כי ישנם שני סוגי דובדבנים. מתוק וחמוץ. כמאה גרם של דובדבנים מהזן המתוק יעניקו לגופכם לפחות 1.1 גרם פרוטאינים, 13 מ"ג של קלציום, 0.36 מיליגרם ברזל, 222 גרם פוטסיום, ויטמין K, B6 B9 בטה-קרוטן, ריבופלאבין, ניאצין, ועוד הרבה מאוד דברים טובים ובריאים. הדובדבן החמוץ, אשר פחות נפוץ, מעניק 8% מהצריכה היומית המומלצת של וויטמין A, ו-C וכן 7% מהצריכה היומית המומלצת של בטא-קרוטן. יש הסוברים שהוא בריא יותר מחברו המתוק, גם כשמגיע כמיץ מרוכז. אם נחזור רגע לעניין נדודי השינה, מחקרים גילו כי שתיית מיץ מרוכז של דובדבנים חמוצים יכול להחליף בקלות צריכה של מלטונין בכדורים ולסייע בשינה עמוקה ורצופה.

100 גרם של דובדבנים מכילים 63 קלוריות. כל דובדבן משתווה ל- 6 קלוריות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים