שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » בקרוב תוכלו לזהות מדגרות קורונה מה…ביוב
פיתוח ישראלי
חברת השפכים הישראלית KANDO הצליחה לאתר באמצעות ניטור מי שפכים, נגיפי קורונה ולאתר ממצאים אפידמיולוגיים • הממצאים יעזרו בקבלת החלטות לסגר מקומי
מסכה במאגר מי שפכים | צילום: Zen S Prarom, שאטרסטוק

מחקר חסר תקדים של חברת טכנולוגיית ניטור השפכים הישראלית KANDO, יחד עם חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון והטכניון, הביא להכרזה בסוף השבוע על הכתרתו בהצלחה של פיילוט שנערך באשקלון לאיתור שאריות נגיף הקורונה במערכת הביוב בעיר.

תוצאות הפיילוט, שנערך באשקלון, הצביעו על יכולת איתור מוקדם של מוקדי התפרצות עד לרזולוציית מיקום מדויק של שכונה ואף רחוב מסוים בעיר בהם קיים ריכוז גבוה של הנגיף. אחד הממצאים שעלו הוא שאיתור שאריות וירוס במי השפכים מהווה אמצעי גילוי מהיר ומוקדם יותר מאשר בדיקות לבודדים, כאשר לוקחים בחשבון את משך הזמן בין ההדבקה בקורונה ועד להופעת התסמינים.

עוד דווח, כי החוקרים הצליחו לכמת את המידע שנאסף ולתאר במדויק את הממצאים האפידמיולוגיים והסביבתיים. הממצאים סייעו במיקוד אזור ההתפרצות לכדי שכונה מסוימת בעיר ואף לרחובות בודדים שם התברר קיים ריכוז אוכלוסייה גבוה יותר שנחשף לנגיף.

ממצאי הפיילוט יספקו לרשויות יכולת איתור מוקדם של התפרצויות קורונה ועשויים לסייע בצמצום אזורי סגר. זיהוי מוקדם של מוקדי התפרצות יאפשרו טיפול מדויק בהרבה וימנעו סגרים נרחבים.

לדברי פרופ' נדב דווידוביץ', מנהל בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, "זיהוי שאריות קורונה במי ביוב הוא מאתגר ביותר, בשל החומרים הרבים הקיימים במים, כגון פסולת תעשייתית, העשויים לדלל ואף להרוס את שאריות הווירוס – המתודולוגיה הייחודית אפשרה לנו לגלות ולאתר את הווירוס ולחשב את הריכוז שלו תוך התחשבות בגורמים נוספים". לדבריו, "באמצעות אינטגרציה עם ממצאים אפידמיולוגיים, הצלחנו לאתר במדויק את מוקדי ההתפרצות. הממצאים יאפשרו לרשויות לנקוט בפעולות לצמצום התפרצויות בעתיד".

מנכ"ל 'קנדו', ארי גולדפרב הסביר, כי "ניטור מי הביוב כמוה כבדיקת דם לעיר שלמה – הממצאים הראשוניים והמבטיחים מהפיילוט שלנו, מראים שהמערכות המתקדמות שלנו לניטור שפכים יכולות לסייע באיתור מוקדם של התפרצויות ואף לגלות את חומרתן". לדבריו, החברה הצליחה להוכיח כי "ניתן לספק לרשויות מידע על פיהן ניתן לפעול במהירות ולהתריע על מוקדי התפרצות, עוד לפני שהתושבים מתחילים לפתח תסמינים".

"התקווה שלנו היא שנצליח לסייע לערים ברחבי העולם למנוע סגרים נרחבים ולסייע בטיפול של התפרצויות בעתיד", אמר גולדפרב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים