שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בקרוב תחוייבו על שיחות שלא ביצעתם
משרד התקשורת מציג
כפיצוי על רפורמת ביטול דמי הקישוריות משרד התקשורת ישפה את החברות על ההפסדים באמצעות חיוב גם על שיחות נכנסות. גורמים בכירים בתחום: "שר התקשורת כורה בור"
יועז הנדל | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

שר התקשורת יועז הנדל מתכוון להוביל בקרוב רפורמה במהלכה יבוטלו דמי הקישוריות, מתוך כוונה להוביל, בין היתר, לביטולה של תופעת הצינתוקים. אך בחינה פשוטה של חוות הדעת הכלכלית של משרד התקשורת מעלה כי מדובר בצעד שיפגע קשות בצרכן הסלולר מן השורה מעבר לכך שגם לא ישיג את המטרה אלא רק יביא להתעצמותה כפי שיפורט.
המהלך צפוי להביא להפסדים כבדים של 300 מיליון ₪ לחברות הסלולר, שקיבלו את סכום העתק הזה בעיקר מחברת בזק ששילמה על הדקות שלקוחותיה ניצלו בשיחות למספרים ניידים, הרפורמה תבטל את דמי הקישוריות ובזק תיהנה מהטבת ענק רגולטורית על סך מאות מיליוני שקלים על חשבונם של חברות הסלולר המתקשות גם היום לשרוד וחלקן ניצבות כפסע מפשיטת רגל.

לחברות הסלולר לא תהיה דרך אחרת לשרוד את המכה הכלכלית הקשה ללא העלאת מחירים דרמטית. במשרד התקשורת המודעים לעניין גיבשו מראש חבילת פיצוי לחברות בדמות פתיחת האפשרות למפעילים לחייב את הלקוחות עבור שיחות נכנסות או לייקר את חבילת הדקות החודשית. "המפעילים יוכלו לחייב את לקוחותיהם בעבור יצירת שיחה, השלמת שיחה או באמצעות תוכניות במחיר חודשי וקבוע" נכתב בנייר העמדה של משרד התקשורת.

מדובר בצעד תקדימי של חיוב לקוח על דקות שיחה שלא הוא יזם ויביא לנזק משמעותי מאוד לצרכן המשתמש בטלפון סלולרי, שהציבור החרדי נמנה על צרכניו הכבדים ביותר בשל ההתנזרות מהאינטרנט ורשתות חברתיות. אותו סכום ששילם הלקוח מדי חודש על חבילת דקות מסוימת תכלול מעתה גם את השיחות הנכנסות ולא רק את היוצאות כפי שנהוג כיום.

גורמים המתמצאים בתחום הסלולר אומרים כי שר התקשורת כורה בור לציבור ללא שהוא מודע למשמעות מעשיו. "הרי מטרתו של הנדל היא לסיים עם הצינתוקים, לא רק שביטול דמי הקישוריות לא יסיים את התופעה, הוא רק יגביר אותה" הם מסבירים "הרי כיום עלות שליחת צינתוק להתרמה או עדכון מסתכמת בעלויות גבוהות, כאשר יבוטלו לחלוטין דמי הקישוריות יוכל כל אחד לשלוח הודעה טלפונית למספר בלתי מוגבל של נמנעים חינם אין כסף, איך בדיוק יוביל הדבר לצמצום התופעה? הוא רק ינגיש את האפשרות לכל אחד" הם תוהים בצדק.

עוד הם מוסיפים: "משרד התקשורת עצמו כותב בחוות הדעת הכלכלית שאפשרות שליחת הודעות SMS בחינם תגביר את הספאם ולכן הוא נמנע מלבטל את דמי הקישוריות בהודעות טקסט, כך בדיוק יהיה המצב בהודעות קוליות, האפשרות לחייג על חשבון מקבל השיחה רק תגביר את משלוחי הספאם. הדבר יוביל למצב אבסורדי שלא רק תהיה הצפת ספאם, אלא היא תהיה על חשבון מקבל השיחה שישלם על הספאם שהוא מקבל".

מעבר להשגת התוצאה ההפוכה מהמצופה הרי שכאמור המהלך אף יביא לעליית מחירים דרסטית בשירות בסיסי שבני ונשות הציבור החרדי נמנים על צרכניו הכבדים ומבססים רבים מהשימושים היומיים שלהם על מערכות טלפוניות כאלטרנטיבה לשימוש באינטרנט וברשתות החברתיות, מעבר לשיחות השגרה. אישי ציבור שנחשפו לתכנית התריעו מנזקיה ההרסניים על עלות מוצר צריכה כה בסיסי ושימושי. "אנו מקווים ששר התקשורת יתעשת ברגע שלפני האחרון וישנה את כוונתו" הם אומרים.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים