שיתוף
תגובות
משפט » בקשה לשלילת אזרחותו של מתחזה ליהודי
תקדים
פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בב"ש בקשה תקדימית לביטול אזרחות של אזרח ישראלי, שהוכח כי אזרחותו התקבלה על סמך תעודת לידה מזויפת של אמו
פטיש שופט | צילום: Aldeca Productions, שאטרסטוק

פרקליטות מחוז דרום (אזרחי), בשם רשות האוכלוסין וההגירה, הגישה לבית המשפט המחוזי בב"ש (בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים) בקשה תקדימית לביטול אזרחות של אזרח ישראלי, שהוכח כי אזרחותו התקבלה על סמך תעודת לידה מזויפת של אמו.

המדובר באזרח ישראלי, בוריס רדקו, אשר עלה לישראל בשנת 1995 מאוקראינה יחד עם בתו הקטינה. מר רדקו עלה לישראל לאור היותו יהודי לכאורה לפי חוק השבות, זאת בהסתמך על תעודת לידה של אמו, ובהתאם לכך קיבל אזרחות ישראלית. באותו מעמד, בתו קיבלה מעמד מתוקף היותה לכאורה בת של יהודי. כ-20 שנים לאחר מכן, פנה מר רדקו למשרד הפנים בבקשה לפתוח בהליך איחוד משפחות עם אשתו.

במסגרת הטיפול בבקשה התברר, כי תעודת לידה של אמו של מר רדקו, לפיה היא יהודייה, מזויפת וכי אזרחותו של מר רדקו התקבלה על יסוד מסמכים כוזבים.

הבדיקה שנערכה מול הרשויות המוסמכות באוקראינה העלתה, כי המסמך אשר צורף על ידי מר רדקו במסגרת בקשת העלייה ואשר על בסיסו ניתנה לו האזרחות הישראלית –תעודת הלידה של אמו, אינו תואם את הרישומים הרשמיים שקיימים בארכיון באוקראינה.

בהתאם לתיקון לחוק האזרחות, לאחר חלוף שלוש שנים מיום רכישת האזרחות, הסמכות לביטול אזרחות על יסוד פרטים כוזבים הוענקה לבית המשפט המחוזי. זוהי בקשה ראשונה המוגשת לבית המשפט מכח התיקון לחוק.

הבקשה הוגשה באמצעות עורכי הדין אורית קרץ ודמיטרי קוגן מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי).

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים