שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ברגעים הראשונים לא הבינו את ממדי האסון
מחדלי מירון
פרופ' חזי לוי, כינס ישיבה בהשתתפות מנהלי בתי החולים וגורמים ממשרד הבריאות. "מערך הרפואה בשטח ובבתי החולים עבד בצורה טובה", אמר
האירוע הקשה במירון | צילום: דוברות איחוד הצלה

במשרד הבריאות פתחו בתחקיר אירוע האסון במירון. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, כינס ישיבה בהשתתפות מנהלי בתי החולים וגורמים ממשרד הבריאות, כדי לדון על המחדלים והפקת לקחים מהאירוע.

אחד מהמסקנות שעלו בוועדה הם כי באירוע רב-נפגעים, תפקידו של בית החולים הקרוב ביותר הוא למיין את הפצועים לבתי חולים אחרים, ולא לטפל בעצמו למעט מקרים חריגים מסויימים. ברגעים הראשונים לא הבינו את ממדי האסון, והפנו פצועים רבים לבית החולים זיו בצפת מבלי שהוחלט שהוא בית חולים ממיין.

עוד עלה כי מנחתי המסוקים בבתי חולים במרכז הארץ לא היו שמישים. בשיבא בתל השומר, המנחת היה בהליך בינוי, בבילינסון לא כשיר לנחיתה בלילה ואיכילוב בתל אביב לא כשיר לנחיתת מסוקי חיל אוויר. כל אלו עלולים להיות בעייתיים בשעת במלחמה.

ראש האגף לשעת חירום הציג את סיכום והמלצות הדיון, ואמר כי "מערך הרפואה בשטח ובבתי החולים עבד בצורה טובה. יש לגבש נוהל אישור תוכניות למענה רפואי כולל בכל המעגלים, הטיפול בשטח, ויסות נפגעים, היערכת בתי החולים, רפואה בקהילה והמכון לרפואה משפטית".

לפי התחקיר, עברו מעל עשרים דקות מהכרזת אירוע רב-נפגעים על ידי ארגוני ההצלה ועד שהאגף לשעת חירום עודכן בכך. ככל הנראה, העיכוב היה מהגורמים המרכזיים לבעיית ויסות החולים. בעקבות הדלפות מהדיון, הפרופ' חזי לוי סילק את המשתתפים בזום, רובם מנהלי בתי חולים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים