שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "ברגע האחרון הועבר האירוע וחיי אדם ניצלו"
נס בווינה
תושב השכונה בה התרחש פיגוע הירי בווינה ל'בחזית': "בידי המשטרה 20,000 תיעודים מהזירות בהן ירו המחבלים, במטרה לסייע ללכוד את המפגעים" • המצוד נמשך גם כעת
כוחות משטרה אוסטריים מחוץ לבית כנסת בווינה, מרחק הליכה ממקום הפיגוע | צילום: בחזית מדיה

הרשויות בווינה מדווחות כי מספר ההרוגים במתקפת הטרור אמש עלה ל-4, כאשר החיפושים אחר המחבלים נמשכים גם בשעה זו.

בשיחה עם שרגא גרינבוים, תושב הרובע השני במרחק הליכה של 3 דקות ממקום הירי, הוא אומר ל'בחזית' כי המצוד בעיצומו. "מאז אתמול אנחנו עדים למסוק משטרתי שמפטרל מעל השכונה שלנו וכך גם לתנועה מוגברת של אנשי ביטחון ומשטרה בכל האזור, במטרה להגביר את תחושת הביטחון אצל התושבים".

מה מצב בתי הכנסת ומוסדות החינוך?

"המשטרה סגרה את בתי הכנסת והציבה שוטרים בכניסה. הבוקר הגעתי לבית הכנסת בו אני מתפלל וביקשתי מהשוטר בכניסה אישור להיכנס כדי להוציא את הטלית והתפילין שלי, עד מהרה הבנתי שאני לא הראשון כנראה שביקשתי להיכנס לצורך זה, ולאחר הפצרות נתנו לי להיכנס אבל רק להוציא את התפילין. בתי הספר גם הם סגורים ואתמול הודיעו לתלמידים שלא יגיעו היום ללימודים".

איך תחושת הביטחון של התושבים היהודים בבוקר שאחרי?

"המתח שולט בכל פינה, אנחנו לא מפחדים אך די מפוחדים, אנחנו מבינים שעדיין לא אותרו כל המפגעים למרות שאחד מהם חוסל על ידי המשטרה".

"בשיחה שקיימתי הבוקר עם אחד מאנשי הביטחון נאמר לי כי בידי המשטרה כ-20,000 סרטונים שנשלחו אליהם על ידי אזרחים מהפיגוע אתמול. זה מספר בלתי נתפס של תיעודים שבידי כוחות הביטחון, בהם מופיעים אנשים שהוגדרו כ'חשודים' על ידי האזרחים, וזה אמור לדבריו לסייע להם להתחקות אחר עקבותיהם של המפגעים וללכוד אותם", מספר גרינבוים.

גרינבוים מוסיף ומציין, כי במקום בו אירע אמש הפיגוע התרחש נס גדול, "מדובר במסעדה יהודית הנושאת את הכשרות של הרב שווארץ. במקום התקיימו במרוצת השבוע האחרון שורה של אירועים מרובי משתתפים בכל ערב. רק ביום ראשון בלילה נערך שם אירוע שבע ברכות על ידי משפחה חסידית מהקהילה. אתמול המקום כבר נסגר בגלל הקורונה ואירוע נוסף שאמור היה להיערך שם הועתק למקום אחר, אני לא רוצה לחשוב מה היו התוצאות אם חלילה האירוע במסעדה היה מתקיים על פי התכנית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את מתקפת הטרור בווינה ואמר, כי "ישראל מגנה את המתקפה האכזרית בווינה ועומדת לצד אוסטריה בסולידריות מלאה. על כל העמים המתורבתים להתאחד כדי להביס את הטרור האסלאמי שמרים את ראשו".

הבוקר דיווח העיתון האוסטרי 'פאלטר"', כי המחבל שחוסל בווינה הוא צעיר בן 20 ממוצא אלבני שככל הנראה נולד באוסטריה ומוכר לכוחות הביטחון שכן שמו הופיע ברשימה של 90 איסלאמיסיטים שביקשו לצאת לביקור בסוריה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים