שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "ברוב המקרים אנחנו רואים תוצאות אחרות"
גנץ מתייחס
שר הביטחון הודה בכישלון ניסיון היירוט: "היה ניסיון ליירט אותו, שלא צלח. אנחנו עדיין מתחקרים את האירוע. זה סיפור קצת יותר מורכב. כאמור, נתחקר ונמשיך קדימה"
תגיות:
בני גנץ | צילום: טל עוז, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ הודה בכישלון ניסיון היירוט של טיל הנ"מ ששוגר הלילה מסוריה: "צה"ל פעל נגד נכסים הכרחיים לבניית פגיעה פוטנציאלית במדינת ישראל", אמר על התקיפה בסוריה שקדמה לירי הסורי, "נורה טיל נ"מ מדגם SA-5 וחצה את המרחב. היה ניסיון ליירט אותו, שלא צלח. אנחנו עדיין מתחקרים את האירוע. ברוב המקרים אנחנו רואים תוצאות אחרות, זה סיפור קצת יותר מורכב. כאמור, נתחקר ונמשיך קדימה".

בתדרוך שקיים בקריה בתל אביב, ביחד עם יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן, השר לנושאים חברתיים ואזרחיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אמיר אשל וזיו שילון, אמר גנץ, כי: בחודשים האחרונים עשינו פעולות משמעותיות בטיפול בנכי צה"ל ובפוסט טראומה. לצערי עבור איציק זה היה מעט מדי ומאוחר מדי, אבל זה לא מאוחר מדי עבור רבבות נכים ובני משפחותיהם. אביא את הצעת ההחלטה ביחד עם ראש הממשלה בשבוע הבא. זה נושא שהוא מעל לפוליטיקה".

עוד אמר גנץ: קוד הפעולה שהנחיתי עליו פשוט וחד – אנחנו שותפים של נכי צה"ל. לא מחכים, נושא שאפשר לקדם – מקודם במיידי. נותנים אמון בלוחמים ומטפלים קודם כל בהם. אף עובד במשרד הביטחון לא יחטט בפצעי עבר הפתוחים ולא ינבור בעברו האינטימי של לוחם, כל תקנה או הנחיה שעוסקת בכך תבוטל. מעל הכל הערך המוביל יחדל להיות ספקנות ויתחיל להיות כבוד לפני כל דבר כפי שראוי שיקבלו בנינו ובנותינו אותם אנו שולחים לחזית.

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון אמר: "הטיפול בנכי צה"ל הוא הערובה לחוסן לאומי. כשם שידעתי בגולני שאם חס ושלום יקרה לי משהו, משפחתי תטופל כאח שכול, כך גם צריך לדעת שלנכי צה"ל תהיה מעטפת שלמה שתדאג לכך. זאת הערובה לחוסן. זאת הערובה לדורות הבאים שמוכנים למסור את גופם ונפשם, שמדינה שלמה מאחוריהם ביום פקודה. נפעל ליישם את הרפורמה – אחרי כמעט 20 שנה של הדרדרות באגף ובמציאות של נכי צה"ל, אנחנו מזיזים את העגלה קדימה.אדם אחד יצא להגן על המולדת – איציק סעידיאן. ממשלה ועם שלם עומדים מאחוריו וצריכים לדאוג לשלומו ועתידו ולשלומם ועתידם של נכי צה"ל באשר הם."

עידן קלימן, יו״ר ארגון נכי צה״ל: "היום הזה הוא התחלה מבורכת לתיקון עוול, מהקשים שידעה מדינת ישראל. היום אנחנו משיבים יחד את הכבוד לפצועי צה״ל במדינת ישראל. לאחר עשור של התעלמות, במהלכו פצועי צה״ל מצאו עצמם לבד בקרב שאחרי הקרב – אנחנו מרגישים שינוי ביחס החשדני כלפי הנכים. שר הביטחון יחד עם ראש הממשלה, שמעו את זעקתנו, פתחו לנו את הדלת וגילו נכונות להביא שינוי אמיתי. מרגע שיצאנו לדרך, הצבנו בראש הדרישות שלנו את שינוי הגישה והיחס לנכי צה"ל. ביום הזה אנחנו מחזירים את הכבוד לא רק לפצועות ופצועי צה"ל, אנחנו מחזירים את הכבוד למדינת ישראל כולה. היום לוקחת מדינת ישראל אחריות מלאה על שיקומם, בריאותם, רווחתם וכבודם של מי ששילמו ומשלמים בגופם ובנפשם בעבור תקומתה וביטחונה. ביום הזה אני גאה להיות בנה של מדינת ישראל, גאה להיות פצוע צה"ל וחש – וכך גם חבריי – כי תרומתנו לא הייתה לשווא."

זיו שילון אמר: "אנחנו נתמקד בשלושה אלמנטים- שער הכניסה, הטיפול הכולל והטיפול הפרטני הייחודי של פוסט טראומטיים – אנחנו נחפור ונחקור עד תום בכדי למצות את כל התהליכים שצריכים להתבצע ולהוציא את זה לפועל בצורה מדוייקת. לא רק עבורנו, אלא עבור כל נכי צה"ל של לפני ואחרי. כשאני שכבתי מדמם, ללא שתי ידיים על גדר המערכת ברצועת עזה – חלמתי רק דבר אחד, לחזור לראות את משפחתי ואהוביי. כששכבתי בבית החולים, והגיע שר הביטחון לבקר אותי – הרגשתי התרגשות עצומה על הזכות שנתנה לי להגן בגופי על מדינת ישראל. אני רוצה לבקש מכם, אזרחי ישראל תבינו שהציבור הזה הוא לא ציבור שעושים לו טובה, הוא ציבור שלחם בגופו בשביל שכל אחד ואחד במדינה הזו יוכל לחנך את ילדיו בצורה ראויה."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים