שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ברוב של 61 – 54 הכנסת הצביעה על פיזורה
בקריאה טרומית
כעת יעבור החוק לדיונים בוועדת הכנסת הנשלטת בידי 'כחול לבן' ואלו יוכלו להשתמש בה כמנוף לחץ מול הליכוד עד למועד העברתו בקריאה שלישית • התגובות
נתניהו וגנץ במליאה | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה לפני שעה קלה את הצעת החוק לפיזור הכנסת ברוב של 61 תומכים מול 54 מתנגדים. כעת תעבור ההצעה לוועדת הכנסת הנשלטת בידי מפלגת 'כחול לבן' ואלו יוכלו לעכב את קידומו ולהפעיל מנוף לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו עד להעברת החוק בקריאה שלישית. סיעת רע"מ נעדרה מהמליאה בזמן ההצבעה.

מדובר בשש הצעות שונות – הראשונה של חברי הכנסת ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ויאיר גולן ממרצ, השנייה של חבר הכנסת יאיר לפיד וקבוצת חברי הכנסת, השלישית של חברי הכנסת היבה יזבק, סמי אבו שחאדה ואנטאנס שחאדה, הרביעית של חברי הכנסת אחמד טיבי, אוסאמה סעדי וסונדוס סאלח, החמישית של חברת הכנסת אילת שקד וקבוצת חברי הכנסת והשישית של חבר הכנסת איימן עודה וקבוצת חברי הכנסת.

כל ההצעות מציעות לפזר את הכנסת העשרים ושלוש ולקיים בחירות לכנסת העשרים וארבע בתוך 90 ימים מיום פרסומו של החוק, ככל שיתקבל.

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר תקף לאחר ההצבעה את 'כחול לבן' ואמר, כי "המשותף היחיד בין הסיעות המרכיבות את האופוזיציה וכחול-לבן זו השאיפה שלהם לפגוע בכהונת נתניהו".

זוהר הוסיף, כי "בלי מעשים ועם אפס אידיאולוגיה, מחנה ה"רק לא ביבי" גורר את ישראל לבחירות מיותרות ויוצא במסע מתוזמן של קמפיין שיסוי ופילוג נגד נתניהו והימין. זה רגע עצוב לעם ישראל. בע"ה גוש הימין יישאר תמיד חזק ומאוחד מאחורי נתניהו".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד האשים לאחר ההצבעה כי "כחול לבן זרקו את מדינת ישראל ואת עם ישראל לעזאזל".

"מקדמים בחירות בעיצומה של מגיפה. אין שיקול דעת, אין אחריות, אין אכפתיות, אין אפילו מינימום של פטריוטיות. העיקר להיכנע לתקשורת ולשמאל הקיצוני כדי לנסות לקושש עוד כמה קולות. בושה", הוסיף.

סיעת רע"מ הגיבה לסערה שחוללה ברשימה המשותפת עם ההחלטה להימנע בהצבעה ולא לתמוך בפיזור הכנסת, "אנחנו מחנה עצמאי, לא בכיס של אף אחד. ניסינו בימים האחרונים לשכנע את המפלגות האחרות ברשימה המשותפת בצורך לנהל מו"מ על ההצבעה לפיזור הכנסת, להציב דרישות עם הישגים משמעותיים לחברה שלנו בתמורה להצבעה הזו – תכנית מיגור האלימות בחברה הערבית, ביטול חוק קמניץ – אבל עמיתינו ברשימה המשותפת התעקשו לפזר את הכנסת וללכת לבחירות ללא מו"מ".

"היציאה לבחירות לא תשרת את הציבור הערבי שלנו, ולא את הייצוג הפוליטי שלנו – שהרי לפי הסקרים הרשימה המשותפת תרד מכוחה", לשון ההודעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים