שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ברוך מרזל ובנצי גופשטיין נחקרו בלהב 433
בחשד להסתה
נגד שני פעילי הימין הקיצוני הוגשו תלונות בגין התבטאויות ותכנים שהפיצו "הקוראות לכאורה לגזענות במועדים שונים". השניים שוחררו בתנאים מגבילים
בנייני להב 433 | צילום: ויקיפדיה

פעילי הימין הבולטים ברוך מרזל ובנצי גופשטיין נחקרו באזהרה היום (רביעי), לאחר שהוגשו נגדם תלונות על פרסומים ברשתות החברתיות המסיתים לגזענות. בתום החקירה, שנערכה ביחידת הסייבר בלהב 433, שוחררו השניים בתנאים מגבילים.

מהמשטרה נמסר כי "במסגרת המאבק של משטרת ישראל בעבירות ההסתה לגזענות המתבצעות ברשת ובהתאם לאישור פרקליטות המדינה. היום נחקרו באזהרה ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433, שני חשודים שנגדם הוגשו תלונות בדבר פרסום תכנים והתבטאויות שונות ברשתות החברתיות, הקוראות לכאורה לגזענות במועדים שונים. בתום החקירה בחשד להסתה שוחררו השניים בתנאים מגבילים".

מטעמם של מרזל וגופשטיין נמסר כי לא שיתפו פעולה עם החקירה, וטענו כי מדובר בחקירה פוליטית מובהקת. חקירתו של גופשטיין נסובה בין היתר סביב סדרת סרטונים שפורסמו בשנת 2018 מטעם ארגון להב"ה, המתריעים מסכנת ההתבוללות ומהגורמים לה.

בחקירתו של ברוך מרזל הובאו בין היתר דברי תורה שהתפרסמו מטעמו ביוטיוב, בהם קרא להכות באויב כפי שהקב"ה הכה בעשרת המכות במצרים, וכן דברים שהובאו בבקשה לפסול אותו מלהתמודד לכנסת שהוגשה לבית המשפט העליון. בניגוד להודעת המשטרה, השניים שוחררו לאחר חקירתם ללא כל תנאים מגבילים.

בנצי גופשטיין מסר לאחר חקריתו: "משרדי 433 נמצאים כאן, בעיר לוד, אבל מי שהמשטרה מצאה לנכון לחקור הוא לא השייח המסית ששלהב כאן את ההמונים וקרא לרצח יהודים, אלא אותי על כך שפירסמתי סרטונים נגד התבוללות. אנחנו רואים את כאן הרוח החדשה של השר לביטחון פנים החדש, שהמשטרה כאן החלה לעשות את דברו ולבצע רדיפה פוליטית".

ברוך מרזל מסר: "טוב לדעת שיש יחידת עלית למשטרת ישראל. עליתי היום בדרגה, ונחקרתי ביחידת ה"סייבר". פשוט ליצנות. מדובר בחקירה פוליטית חמורה מאוד. אשמח ללכת לבית המשפט ולהישפט על הדברים המגוחכים שהובאו נגדי כדי לחשוף פעם אחת ולתמיד באמצעות משפט אמיתי את פרצופם של מנדלבליט ושל שופטי בית המשפט העליון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים