שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ברוסיה יחזרו ללמד על יום השואה הבינלאומי
חוזרים ללמד
סגן שר החינוך של רוסיה, אלכסנדר בוגאייב, חתם על צו מדיני בו הוא מחזיר אל תוכנית הלימוד של בתי הספר ברוסיה את ציון יום השואה הבינלאומי
| צילום: דוברות המוזיאון.

סגן שר החינוך של רוסיה, אלכסנדר בוגאייב, חתם על צו מדיני בו הוא מחזיר אל תוכנית הלימוד של בתי הספר ברוסיה את ציון יום השואה הבינלאומי, לאחר שהוסר לפני שנתיים ממערכת החינוך.

המהלך הושלם לאחר השתדלות רבה של הקהילה היהודית ברוסיה, ולאחר תיקון החוק שוחח הרב הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א עם שר החינוך, ושיגר לו מכתב תודה מיוחד בשם יהדות רוסיה. 

בדבריו כתב הרב הראשי: "סרגיי סרגייביץ' היקר! אני רוצה להודות לך ולסגנך, דניס יבגנייביץ' גריבוב, מקרב לב, על הפעולות המהירות שאפשרו לכלול בלוח האירועים החינוכיים המוקדשים למדינה ולחגים הלאומיים של הפדרציה הרוסית, תאריכים ואירועים בלתי נשכחים בהיסטוריה ובתרבות הרוסית, שיעורים נוספים המוקדשים לזכר קורבנות שואת יהדות אירופה במהלך מלחמת העולם השנייה. רוסיה, שאיבדה יותר מעשרים ושבעה מיליון מבניה הטובים ביותר בקרב נגד הנאציזם, היא זו שמסוגלת להבין את הטרגדיה של השואה, ובזכות האומץ וההקרבה העצמית של חיילי הצבא האדום ניצל עמנו מהשמדה וכיליון. לא במקרה מציינים את יום השואה ביום השנה לשחרור החיילים הסובייטים של אושוויץ, הגדול והנורא מבין מחנות ההשמדה הנאצים.

"יש לשמר את הזיכרון ההיסטורי לכך במלואו – זו חובתנו כלפי אלו שנרצחו בידי פושעים נאצים, וכלפי אלו שהביסו את הרייך הנאצי והניפו את דגל הניצחון על הרייכסטאג. אפשר לשמר את הזיכרון הזה רק על ידי העברתו לדורות הבאים. ובהקשר זה, ברצוני במיוחד להדגיש עד כמה חשוב בתהליך החינוכי לשים לב לא רק למדעי הרוח או הטבע, אלא גם לאותם מקצועות המפתחים בילדים כבוד לערכי הרוח והמוסר המסורתיים. אני משוכנע, כי הלקחים השופכים אור על הדפים הקשים וההרואיים של תולדות ארצנו – משרתים מטרה נעלה זו, והם לא פחות חשובים מכל האחרים. ואכן, הודות לפעילויות כאלה, יפתחו הילדים את תכונותיהם המוסריות, ויוכלו לגדול כאזרחים נאמנים הזוכרים את ההיסטוריה והמסורות שלה.

"שוב, אביע תודה רבה על כי מתוך הבנת חשיבות זיכרון קורבנות השואה, הכנסת שיעורים נוספים בנושא חשוב זה בתוכנית הלימודים השנתית". 

פרסום ההחלטה עורר כמובן הד תקשורתי גדול, וגרם להתעניינות מרבית אצל אנשי חינוך ברוסיה, דבר שיביא בע"ה להשפעה כללית לטובת האזרחים היהודים הרבים ברוסיה. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים