שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ברוסיה מפגינים נגד פוטין: "לא למלחמה"
העולם נגד פוטין
אלפים יצאו היום לרחובות הערים המרכזיות ברוסיה במחאה נגד הפלישה של פוטין לאוקראינה. גם בבירות אירופה נערכו הפגנות ענק נגד המלחמה
הפגנת תמיכה באוקראינה | צילום: שאטרסטוק

גם היום (ראשון) עשרות אלפי בני אדם ברחבי הערים המרכזיות ברוסיה יצאו להפגין נגד המלחמה באוקראינה ונגד הנשיא פוטין תוך כדי שהם מסתכנים במעצר מצד השלטונות . עד כה מאות מפגינים נעצרו בכל יום מאז שפרצה המלחמה. המפגינים צעדו במרכזי הערים וקראו "לא למלחמה!".

ארגון זכויות האדם הרוסי OVD-Info דיווח שהמשטרה עצרה יותר מ-900 בני אדם שהשתתפו בהפגנות, שהתקיימו ב-44 ערים ברחבי המדינה. לפי נתוני הארגון, יותר מ-4,000 מפגינים נעצרו מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה לאורך כל ימי הלחימה מאז יום חמישי האחרון .

ולא רק ברוסיה: גם בברלין בירת גרמניה נערכה הפגנת ענק נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה, בהשתתפות 100 אלף בני אדם שצעדו בשטח שבין שער ברנדנבורג לעמוד הניצחון בבירת גרמניה. גם בפראג בירת צ'כיה ובקופנהגן בירת דנמרק, יצאו להפגין נגד המלחמה, והפגנות נוספות ברחבי העולם צפויות להתקיים בהמשך הערב.

אתמול אלפי בני אדם הפגינו ברחבי העולם, ודרשו ממנהיגיהם לפעול כדי לסייע לקייב ולהעניש את רוסיה ואת נשיאה ולדימיר פוטין. הפגנות שכאלו נרשמו בשורה ארוכה של ערים באירופה, שם חוששים במיוחד מההשלכות של המלחמה ותוצאותיה האפשריות, במיוחד אם אלו יהיו לטובתה של מוסקבה.

המפגינים, שעטו בגדים או נשאו בדים בצבעי דגל הלאום האוקראיני – תכלת וצהוב – מחו בין היתר בלונדון, ניקוסיה, ברלין, אתונה, הלסינקי, מדריד, מילאנו, ליסבון, וושינגטון וסידני. רבים מהם עטו שלטים שעליהם נכתב "עצרו את המלחמה" או "עצרו את פוטין", וברבים מהשלטים הושווה פוטין לצורר הנאצי אדולף היטלר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים